«Чесно» з'ясувало, хто з політиків витратив найбільше грошей на рекламу у Facebook в 2020-му

«Чесно» з'ясувало, хто з політиків витратив найбільше грошей на рекламу у Facebook в 2020-му

Лідер за витратами – п'ятий президент України Петро Порошенко

«Чесно» з'ясувало, хто з політиків витратив найбільше грошей на рекламу у Facebook в 2020-му
Інфографіка ЧЕСНО

Громадський рух «ЧЕСНО» підрахував витрати партій та політиків на рекламу в мережі Facebook протягом січня-липня 2020 року.

Протягом перших 7 місяців 2020 року українські сторінки у Facebook витратили на рекламу, пов'язану із соціальними питаннями, виборами або політикою, понад $1,1 млн (близько 30 млн гривень). Офіційно виборча кампанія стартує 5 вересня.

Перші три місця з-поміж усіх сторінок посідають Петро Порошенко ($52 300), програма «Шустер LIVE» ($39 000) та нардеп Микола Тищенко ($20 700).

З-поміж політичних партій найбільше витрачали Українська галицька партія, «Партія Шарія» та ЄС. Водночас найбільше негативної реклами було проти таких політиків і партій: «Слуга народу» й Володимир Зеленський, Максим Бужанський та Борис Філатов.

Разом ТОП-20 сторінок витратили на рекламу в січні-липні $318 000, або понад чверть усіх коштів, витрачених на політичну та соціальну рекламу в українському сегменті соцмережі. Загалом же політичну й соціальну рекламу в цей період поширювали майже 1400 сторінок.

«Чесно» з'ясувало, хто з політиків витратив найбільше грошей на рекламу у Facebook в 2020-му

Лідер за витратами – п’ятий президент України Петро Порошенко, який протягом 7 місяців за рекламу у Facebook заплатив $52 800. Від червня 2019 року до січня зі сторінки Порошенка на рекламу витратили ще $100 000.

Друга сторінка за рекламою, пов'язаною із соціальними питаннями, виборами чи політикою, – програма “Шустер LIVE” з витратами в розмірі $39 400. Вона рекламує гостей ефіру або самого Савіка Шустера.

На третьому місці за витратами із сумою понад $20 000 – Микола Тищенко, який вважався потенційним кандидатом на посаду мера Києва, доки партія офіційно не затвердила кандидаткою Ірину Верещук.

2020 року до червня сторінка Тищенка взагалі не рекламувалася. У червні нардеп витратив на рекламу у Facebook $5700, а в липні – ще 15 000. Останні 9 оплачених постів були опубліковані 27 липня.

На четвертій позиції розмістилася основна сторінка «Партії Шарія», яка витратила на рекламу $19 800. Раніше ця політсила рекламувала на своїй сторінці допис у Facebook, де звітувала, що спрямувала 9 млн гривень на купівлю апаратів штучної вентиляції легень, однак у фінансовій звітності партії таких витрат немає.

П'яте місце посідає сторінка «Городок», котра протягом минулих 7 місяців витратила на рекламу в соцмережі $17 800. Вона позиціонує себе як міський паблік, що поширює новини від осені 2018 року.

Поруч зі щоденними новинами про коронавірус сторінка позитивно висвітлює діяльність Дніпровської міської ради та публікує рекламу партії «Пропозиція». Крім того, на рекламі стоять негативні дописи про інших потенційних кандидатів на посаду мера Дніпра та позитивні – на користь Бориса Філатова.

У ТОП за витратами стрімко увірвався Володимир Гройсман. У червні-липні за рекламу з його сторінки сплатили понад $15 000 (загалом у січні-липні – понад 17 500). Левова частка дописів була спрямована на збільшення кількості підписників через заклики ставити «лайк». За поширення одного з таких постів у Гройсмана виклали від $2,5 до $3 тисяч.

З-поміж українських медіа традиційно на рекламу в соцмережах чимало витрачає видання «Обозреватель» – майже $16 500 у січні-липні 2020 року. Воно поширює позитивні дописи й заяви Петра Порошенка, Олександра Бродського, Миколи Томенка, а також критичні публікації проти Володимира Зеленського й деяких представників партії «Слуга народу».

До ТОП-20 входять кілька сторінок, які рекламують нардепа від ОПЗЖ Віктора Медведчука, а саме: «Все гарно в Україні» (понад 10 000), «Політичні війни» (майже 10 000). Обидві ці сторінки є частиною мережі сторінок, котрі поширюють дописи про Віктора Медведчука («Вільний Донбас» та «Економічні війни») і від 2019 року витратили на рекламу понад $47 000.

До лідерів за витратами потрапили й потенційні кандидати на місцевих виборах – Віталій Нестор у Києві та Ігор Васюник у Львові.

До ТОП-20 увійшов також юрист із Харкова Анатолій Родзинський, котрий витратив на рекламу у Facebook понад $8 000 . Значна частина дописів критикує чинного міського голову Харкова Геннадія Кернеса.

Рух ЧЕСНО окремо порахував сукупні витрати офіційних сторінок політичних партій, які помітно зростають перед місцевими виборами 2020 року.

Найбільше протягом минулих 7 місяців на рекламу у Facebook витратила Українська галицька партія (УГП) – 23 100 з 5 партійних сторінок.

Далі йде «Партія Шарія» (4 сторінки), на третьому місці – «Європейська солідарність» (27 сторінок).

«Слуга народу» заплатила за рекламу понад 15 000 (11 сторінок).

Партія «Голос» наразі витратила 7 200. Найбільше – її головна сторінка ($5 200 ).

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло