Президенту авіакомпанії Коломойського обрали запобіжний захід у справі аеропорту «Бориспіль»
Його підозрюють у зловживанні службовим становищем, коли він перебував на посаді керівника аеропорту «Бориспіль»

Вищий антикорупційний суд обрав запобіжний захід колишньому керівнику ДП «Міжнародний аеропорт «Бориспіль», який зараз обіймає посаду президента компанії Міжнародні авіалінії України (МАУ) Євгену Дихне, у вигляді застави в 5,25 млн грн. Про це повідомляє пресслужба МАУ – передає LIGA.net.
ВАКС напередодні почав розгляд клопотання сторони обвинувачення про обрання запобіжного заходу Євгенію Дихне. Його підозрюють у зловживанні службовим становищем, що заподіяло понад 16,5 млн грн збитків держпідприємству.
Прокурор наполягав на застосуванні до Дихне запобіжного заходу у вигляді застави в розмірі майже 15 млн грн.
«Сторона звинувачення клопоче про застосування щодо підозрюваного Дихне запобіжного заходу у вигляді застави у відповідному розмірі – 6 800 прожиткових мінімумів для працездатних осіб», – сказав напередодні прокурор.
Слідчі НАБУ заявили, що звинувачення полягає в тому, що у 2014-2019 роках вищі керівники держпідприємства передавали в оренду приміщення комерційним структурам, не маючи на те права.
Як пояснили в МАУ, практика підписання попередніх договорів у період, коли Фонд держмайна проводить процедури вибору орендарів, існує з 2010 року.
«Термінів на проведення конкурсу оренди у Фонду держмайна, згідно із законом, немає. Нормальна практика для Фонду – проводити конкурс близько двох років», – підкреслили в пресслужбі МАУ.
Там наголошують, що за цей час різні керівники підписали понад 150 договорів, з них близько 100 – це договори, що забезпечують виробниче функціонування аеропорту: оренда кас, офісних і складських приміщень.
У МАУ пояснили, що після укладення попереднього договору учасник повинен підписати основний договір (якщо стане переможцем конкурсу, який проводиться Фондом держмайна). В іншому випадку – звільнити площу для нового орендаря. Це обов'язкова умова договору.
«На думку слідства, якщо орендодавець оплачував за попереднім договором суму Х, а в результаті конкурсу (проведеного, нагадаю, через два роки) учасник виграв конкурс з ціною Y, яка вище ніж ціна X, то на YX завдано шкоди підприємству. Логіка господарника інша – X це значно вище і краще ніж нуль, помножений на 24 місяці. Вартість оренди в обох випадках визначається незалежними акредитованими оцінювачами, а не директором державного підприємства. це якщо про гроші. Як оцінити відсутність можливості забезпечити роботу аеропорту без кас авіакомпаній, кас Укрзалізниці, аптеки, громадського харчування – я не знаю», – прокоментував звинувачення Дихне.
Авіакомпанія МАУ заснована в 1992 році. Згідно з даними системи розкриття інформації НКЦПФР і держреєстру юридичних і фізичних осіб-підприємців, 100% прямо або опосередковано контролює кіпрська «Онтобет Промоушінз Лімітед», бенефіціари якої не розголошуються. Одним з кінцевих бенефіціарів авіакомпанії є олігарх Ігор Коломойський, якому, за його словами, належить 25% компанії.
Як повідомлялося раніше, МАУ зазнала $60 млн збитків та скорочує 900 співробітників.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].