У США з'явилося нове покоління «компаній-зомбі»

У США з'явилося нове покоління «компаній-зомбі»

Причиною стали пандемія та легка ліквідність

У США з'явилося нове покоління «компаній-зомбі»
Фото: Burak K/Pexels

Початок пандемії коронавірусу змусив центральні банки піти на безпрецедентні заходи підтримки та стимулювання. Така політика центробанків породила нове покоління «компаній-зомбі».Про це пише Financial Times.

«Компанії-зомбі» це компанії, які потребують постійних фінансових вливань для того, щоб продовжувати діяльність. Прибуток таких компаній протягом принаймні трьох останніх років був нижче, ніж обсяг процентних платежів за борговими зобов’язаннями.

Вони відповідають третьому класу позичальників – у них немає власних коштів для сплати ані тілу позики, ані для сплати відсотків. Компанії-зомбі в порівнянні з «не зомбі» мають нижчий очікуваний потенціал для зростання в майбутньому.

Як підрахували в Leuthold Group, з 3 тисяч американських компаній з індексу Leuthhold 3000 Universe, до «зомбі» зараз можна віднести 15%.

У США з'явилося нове покоління «компаній-зомбі»

Лінійна діаграма, що показує кількість американських компаній-зомбі наближається до піку 2000 року

Джерело: The Leuthold Group

Для порівняння: в кінці 2019 року таких компаній було 13%, в кінці кризового 2008 року – 8%. Компаній-зомбі лише один раз в історії було більше – у 2000 році. Коли луснула бульбашка доткомів, їх частка досягла 16%.

Як зазначають в Leuthold Group, компанії-зомбі виглядають вкрай уразливими до посилення кредитних умов або нового спаду в економіці. Якщо ринки капіталу раптом вичерпаються, такі компанії не зможуть рефінансувати або виплачувати свій борг.

Нагадаємо: дефіцит бюджету США перевищив $3 трлн.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло