Польща робить ставку на електромобілі, щоб простимулювати місцевих постачальників
Цього року польський державний автовиробник представив два електричних прототипи бренду Izera, які планує випустити в 2023 році

Польська влада оголосила про амбітний план з виробництва електромобілів з нуля. Як повідомляє Automotive News Europe, місцева держкомпанія ElectroMobility Poland представила прототипи електричного хетчбека і позашляховика марки Izera, які вона планує випустити у 2023 році. Урядовий план передбачає надання 5 млрд злотих ($1,3 млрд) на їх випуск.
Для виробника повітряних фільтрів PZL Sedziszow план Польщі може стати каталізатором, який допоможе місцевим постачальникам наздогнати іноземних конкурентів. Компанія почала виробництво акумуляторів для електромобілів два роки тому і вважає, що урядовий план приверне на місцевий ринок більше світових автовиробників
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
«Тільки нова мобільність може реально стимулювати виробництво автомобілів в Польщі, – сказав власник і голова PZL Адам Сікорські. – Якщо виробники побачать, що в Польщі досить і надійних постачальників запчастин для електромобілів, вони будуть більш схильні створювати складальні виробництва в країні».
Виробництво автомобільних запчастин становить 11% промислового виробництва і 4% валового внутрішнього продукту (ВВП) Польщі, що набагато менше, ніж у Словаччині, Угорщині та Чеській Республіці, де на цей сектор припадає більше третини промислового виробництва. Однак Варшава вважає, що перехід від автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння до електромобілів може дати можливість скоротити розрив з іншими країнами Вишеградської четвірки.
Міністр з питань клімату Міхал Куртика прогнозує, що поляки приймуть на озброєння національний автомобільний бренд і що його успіх може підвищити міжнародний авторитет постачальників в країні.
Видання зазначає, що навіть якщо проєкт зазнає невдачі, він все одно може збільшити сектор компонентів.
«Важко зробити автомобіль з нуля, і так само складно зробити його у великих кількостях», – сказав Єнс Хорнінг, глава автомобільного підрозділу PricewaterhouseCoopers (PwC) в Центральній та Східній Європі. – Але це залучить інновації та нові технології в простір постачальників».
За даними видання, ElectroMobility наразі веде переговори з німецьким концерном Volkswagen стосовно його платформи MEB, а також з Toyota і Hyundai щодо їх архітектур, оптимізованих для електромобілів.
Початок дрібносерійного виробництва електромобілів дозволить польським постачальникам рости разом з проектом. Це допоможе їм стати конкурентоспроможними на міжнародних ринках.
Висококваліфікована, але відносно дешева робоча сила допомогла Чехії, Словаччині та Угорщині стати інвестиційними та виробничими центрами для світових автомобільних брендів, таких як VW, Audi, Mercedes-Benz і Kia. Польща відстає в цьому відношенні, але вважає, що перехід на електричну мобільність відкриває нові можливості для її галузі.
Нагадаємо: у липні цього року ElectroMobility Poland представила прототипи перших польських електромобілів Izera, масове виробництво яких почнеться в 2023 році. Очікується, що вже в наступному році для цього буде побудований завод.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.