У ЄС будуються 12 заводів, які дозволять виробляти власні акумулятори для електромобілів
До 2025 року Євросоюз може припинити їх імпорт і перейти на власні

Віце-президент Єврокомісії Марош Шефчович зробив амбітну заяву в ході онлайн-конференції з питань виробництва акумуляторів. За словами політика, в ЄС зараз будуються 15 заводів, які дозволять розпочати власне масове виробництво надійних акумуляторів і відмовитися від їх імпорту, передає HighTech Plus.
У 2025 році заплановані підприємства будуть виробляти достатньо батарей для виробництва 6 млн електромобілів на рік. А в другій половині десятиліття Європа почне експортувати акумулятори в інші країни.
«Я впевнений, що до 2025 року ЄС зможе виробляти достатню кількість акумуляторних елементів для задоволення потреб європейської автомобільної промисловості і навіть для нарощування експортних потужностей», – заявив Марош Шефчович.
Марош Шефчович також визнав, що досягти поставлених цілей буде непросто, допомогти в реалізації амбітного плану повинна європейська організація Battery Alliance (EBA).
У 2019 альянс залучив 60 млрд євро інвестицій по всьому ланцюжку створення вартості батарей, а в 2020 році – ще 25 млрд євро. Китай вклав в акумуляторну промисловість втричі менше в минулому році і в два рази менше в цьому. Китайські компанії все ще контролюють 80% ринку акумуляторів, але Battery Alliance обіцяє змінити баланс сил за рахунок нової стратегії, повідомляє Reuters.
Найближчим часом EBA висуне нову нормативну базу, орієнтовану на майбутні ланцюжки створення вартості матеріалів. Більше того, альянс обіцяє забезпечити високий рівень фінансування нових досліджень і зосередитися на завершенні амбітного проекту, який становить загальний європейський інтерес. Участь у проекті візьмуть як великі компанії, так і держави-члени ЄС, в першу чергу – це Німеччина, Франція та Італія.
Віце-президент Єврокомісії також зазначив, що зараз у Європі будується 15 заводів з виробництва акумуляторів – Німеччині, Франції, Італії, Угорщині, Польщі, Словаччині та Швеції. Виробничих потужностей цих підприємств буде достатньо для живлення більшої частини електромобілів у Європі до 2025 року.
При цьому Марош Шефчович не уточнив, яким компаніям належатимуть ці заводи. Виробники з США, Китаю і Японії все частіше виявляють інтерес до швидко зростаючого ринку Європи. Tesla збирається виробляти акумулятори з сумарною місткістю в 250 ГВт/год для своїх електромобілів на Gigafactory в Берліні.
Найбільший постачальник батарей з Китаю – Contemporary Amperex Technology Company Limited (CATL) – вже виробляє акумулятори в Європі і планує побудувати нові заводи. А японська Panasonic об'єдналася з норвезькими енергетичними компаніями Equinor і Hydro, щоб вивчити перспективи створення нових виробництв на території Норвегії.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].