Онлайн-магазини електроніки почасти вводять покупців в оману
Менше половини онлайн-магазинів, що продають побутову техніку та електроніку, видають фіскальні чеки

Такого висновку дійшли співробітники Науково-дослідного центру незалежних споживчих експертиз «Тест», які проаналізували продажі смартфонів у період «Чорної п’ятниці». Результати проведеного дослідження було оприлюднено під час прес-конференції.
За словами президента центру «Тест» Валентина Безрукого, експертами було проаналізовано 20 головних інтернет-магазинів, де в основному купують електроніку українські споживачі.
Виявилося, що лише дев’ять магазинів видали покупцям фіскальні чеки, а обслуговування клієнтів проводилося на високому рівні. 11 магазинів – не видали такого чеку.
За словами Валентина Безрукого, більшість покупців самі не вимагають такого чеку, сподіваючись, що він їм не знадобиться.
«Споживачі скептично сприймають необхідність отримання фіскального чеку. Але його відсутність може істотно ускладнити гарантійне обслуговування. Адже відсутність фіскального чеку може взагалі свідчити про те, що апарат не призначений для українського ринку або ввезений нелегально. Пощастить, якщо його візьмуть на гарантійне обслуговування. Та ми зустріли випадки, коли згідно документів, щоб пред’явити гарантійні претензії треба їхати до Москви», – зазначив експерт.
Крім того, під час дослідження було виявлено, що серед продавців які не видавали фіскальний чек, гроші за товар були переховані фізичним особам. Це було встановлено завдяки отриманим від кур’єрської служби розрахунковим документам за фінансову послугу. Одну фізичну особо не вдалось ідентифікувати у державному реєстрі суб’єктів господарювання, а інша – припинила свою діяльність як ФОП. Також ФОП реалізовували товар від імені відомих бренд-продавців – таких інтернет-магазинів було шість.
Було зафіксовано й інші порушення. Зокрема, чотири інтернет-магазини вказали на своєму псевдо-фіскальному чеку лише назву інтернет-магазину, а ще по одному з платіжних документів взагалі не вдалося ідентифікувати ні назву магазину-продавця, ні суб’єкт підприємницької діяльності.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].