Шведська компанія будує найшвидший пасажирський електропором
Це може стати революцією в міському сполученні для таких мегаполісів, як Сан-Франциско, Сеул або Амстердам

Шведський виробник човнів Candela сподівається спричинити фурор на ринку морського електричного транспорту розробкою порому P-30. Це судно довжиною 12 метрів з двома електродвигунами по 60 кВт розганяється до 30 вузлів, а в штатному режимі йде зі швидкістю 20-25 вузлів (37-46 км/год). Батарея на 180 кВт/год забезпечує запас ходу понад 60 морських миль. Пором призначений для перевезення 24 осіб, пише HighTech Plus з посиланням на New Atlas.
Повномасштабні ходові випробування судна намічені на наступний рік, а початок комерційної експлуатації – на 2023-й.
Технічні характеристики, стверджує компанія, роблять P-30 найбільш швидкохідним електричним пасажирським судном у світі, а також першим з настільки великим запасом ходу.
Все це багато в чому завдяки бортовому комп'ютеру, який сотню раз в секунду оцінює кільову і бортову качку і коригує рух порому так, щоб він ковзав по хвилях максимально гладко, повідомляє New Atlas.
Програма дозволяє не тільки знизити витрату енергії приблизно на 80% порівняно з найшвидшими сучасними поромами, а й підвищує стабільність човна і зменшує хвильовий слід практично до нуля. Це означає, що Р-30 зможе швидше за інші пасажирські судна йти по річках і каналах міст, не заважаючи іншим катерам або навколишнім конструкціям.
«Сьогодні більшість водних шляхів сполучення не використовуються громадським транспортом, навіть незважаючи на те, що майже всі автотраси в годину-пік забиті, – сказав Густав Хассельког, засновник Candela. – Відкриття міських водних шляхів для швидкісного електричного транспорту може стати революцією в міському сполученні для таких мегаполісів, як Сан-Франциско, Сеул або Амстердам – і за дуже низькою ціною».
Випробування Р-30 на воді намічені на 2022 і відбудуться в Стокгольмі. А перших пасажирів ці електричні пороми почнуть розвозити в 2023 році.
Нагадаємо, норвезьке вантажне судно вперше здійснило рейс із нульовими викидами СО2.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].