Альтернативна номенклатура. Інструменти ecom у закупівлях APS SMART
Запропонувати покупцеві схожий товар, якщо потрібного немає в наявності або не влаштовує ціна – один із способів стимулювання продажу

Незважаючи на деякі відмінності у підходах / інструментах роботи інтернет-торгівлі для В2С і В2В ринків, багато хто працює однаково ефективно на обох ринках. Запропонувати покупцеві схожий товар, якщо потрібного немає в наявності або не влаштовує ціна – один зі способів стимулювання продажу.
У Системі автоматизації управління закупівлями APS SMART присутній інструмент «альтернативна номенклатура» (в інтернет-торгівлі – «товар-аналог»). Така альтернативна номенклатура в тендері дає можливість потенційному контрагенту вибрати заміну необхідного товару, якщо конкретний товар відсутній; а також розширює «кут зору» закупника на характеристики цілої категорії товарів у порівнянні з тим товаром, який розглядався ним раніше.
Товари аналоги чи альтернативна номенклатура в тендері – це товари субститути або взаємозамінні товари, що належать до тієї ж товарної категорії, здатні задовольняти одні й ті ж або максимально схожі потреби. Зі споживчої точки зору вони однакові, але за фактом це різні продукти.
Наочним прикладом, може бути порівняння з підбором ліків в аптеці за дієвою речовиною. Препаратів з тою ж дієвою речовиною декілька, але у різних виробників вони по-різному називаються. В результаті кожен покупець вибирає, те що йому підходить за ціною, якістю тощо.
Альтернативні пропозиції за номенклатурою закупівлі можуть використовуватися у будь-яких товарних закупівлях, де у позиції є можливість взаємозамінності інгредієнтів, складових частин тощо. В тендерах на будівництво, харчове виробництво, фармацію, агро тощо.