«Нафтогаз» звернувся до АМКУ через імовірне порушення умов чесної конкуренції
Компанія поскаржилася на Регіональну Газову Компанію, що надає офіційний канал комунікації операторів ГРМ із клієнтами

Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» звернулася до Антимонопольного комітету України (АМКУ) для захисту економічної конкуренції на ринку роздрібного постачання природного газу побутовим клієнтам. Про це повідомляється у пресрелізі компанії.
Згідно з повідомленням, ТОВ «Регіональна Газова Компанія» (РГК), що надає офіційний канал комунікації операторів газорозподільчих мереж (ГРМ) із клієнтами – електронні сервіси під брендом «104», – використало його для надсилання споживачам газу повідомлення рекламного характеру із закликом стати клієнтами постачальників, що працюють під торговою маркою «ТВІЙ ГАЗЗБУТ».

Компанія зазначає, що побутові клієнти, які змінили постачальника після відкриття ринку газу, при відкритті своїх особистих кабінетів на сайті «104.ua» отримують автоматичні звернення із закликом: «Повертайтеся до ТВІЙ ГАЗЗБУТ». Текст повідомлення акцентує увагу на тому, що в такому випадку клієнти знову зможуть вирішувати всі газові питання через один особистий кабінет на «104.ua». Повідомлення містить пряме активне посилання (кнопку «Приєднатися»), яке направляє клієнта на ресурс, де можна приєднатись до постачальника бренду «ТВІЙ ГАЗЗБУТ».
«Нафтогаз» вважає, що, що РГК створила унікальні умови доступу до побутових клієнтів для окремих газзбутів через офіційну платформу для взаємодії клієнтів та операторів газорозподільних мереж (ГРМ) та відкрито просуває через неї послуги постачальників бренду «ТВІЙ ГАЗЗБУТ».
«Наша компанія чудово розуміє, що для клієнтів використання єдиного кабінету для вирішення всіх газових питань, зокрема і передачі показників лічильників, є найкомфортнішим рішенням. Тому ми зверталися до операторів ГРМ щодо можливості взаємоінтеграції наших інформаційних платформ. Проте жодної відповіді не отримали. Вважаємо, що умови, за яких лише обрані газзбути мають можливість доступу до платформи 104.ua, є дискримінацією не лише інших постачальників на ринку, але і їхніх побутових клієнтів», – наголосив директор ГК «Нафтогаз України» Максим Рабінович.
Зазначається, що 104.ua є загальною платформою для споживачів природного газу для забезпечення комунікації та вирішення питань з операторами ГРМ в Україні, і ця платформа не має альтернатив для споживачів газу в Україні.
Сайт і додаток під брендом «104» використовують для комунікації зі своїми клієнтами 20 операторів ГРМ: АТ «Вінницягаз», АТ «Волиньгаз», АТ «Дніпрогаз», АТ «Дніпропетровськгаз», АТ «Житомиргаз», АТ «Закарпатгаз», АТ «Запоріжгаз», АТ «Івано-Франківськгаз», АТ «Київоблгаз», АТ «Криворіжгаз», АТ «Львівгаз», АТ «Миколаївгаз», АТ «Рівнегаз», АТ «Сумигаз», АТ «Харківгаз», АТ «Тисменицягаз», АТ «Харківміськгаз», АТ «Хмельницькгаз», АТ «Чернівцігаз», АТ «Чернігівгаз». Брендом «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» користуються 16 газзбутів.
Особистий кабінет на сайті «104.ua» та інші онлайн-рішення під брендом «104» (мобільний додаток, чат-бот) позиціонуються як офіційні канали взаємодії з облгазами, через які побутові споживачі, наприклад, можуть передавати покази лічильника. А тому спільне використання операторами ГРМ (облгазами) та постачальниками «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» електронних рішень під брендом «104», на погляд «Нафтогазу», спотворює та обмежує конкуренцію на ринку постачання природного газу побутовим споживачам.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].