Контроль над рекламою і «приземлення» Facebook: Госдума схвалила закони про регулювання інтернету

Контроль над рекламою і «приземлення» Facebook: Госдума схвалила закони про регулювання інтернету

Ці закони можуть реалізовані, однак є низка складнощів, говорять експерти

Контроль над рекламою і «приземлення» Facebook: Госдума схвалила закони про регулювання інтернету
фото www.flickr.com/photos/152097924@N07/40257879664

Депутати Госдуми прийняли в другому читанні три законопроєкти, які покликані, за задумом їх авторів, зробити російський інтернет більш прозорим. Про це із посиланням на «РБК» повідомляє видання Meduza.

Перший законопроєкт, який вніс депутат фракції ЛДПР Сергій Жигарев, пропонує встановити контроль над всією рекламою, розміщеної в «Рунеті». Згідно з документом, рекламодавці і майданчики будуть повинні передавати «Роскомнадзору» відомості про всі рекламні кампанії, а відомство буде враховувати, зберігати і обробляти дані про рекламу.

Цей же законопроєкт забороняє поширювати рекламу, спрямовану на російських споживачів, іноземними сайтами, якщо «Роскомнадзор» прийняв таке рішення.

Другий законопроєкт вводить обов'язковий підрахунок всієї аудиторії російського сегмента інтернету. Організацію, яка стане проводити дослідження обсягу аудиторії, обиратиме «Роскомнадзор».

Третій законопроєкт, внесений групою депутатів, зобов'язує іноземні інтернет-компанії, такі як Twitter і Facebook, відкрити в Росії своє представництво, яке стане представляти їх інтереси, в тому числі в судах. Хінштейн говорив, що цей законопроєкт про «приземлення» іноземних соцмереж в Росії.

У разі відмови виконати вимоги російських законів на сайтах зарубіжних соцмереж заборонять поширювати російську рекламу, їм заборонять приймати платежі від користувачів з Росії, самі сайти приберуть з пошукової видачі, а доступ до них частково або повністю обмежать.

Всі три законопроєкти можуть бути реалізовані, погоджувалися раніше експерти, опитані росЗМІ. Але є певні складнощі: такі платформи, як Google або Facebook, дозволяють запускати кампанії для різних регіонів з будь-якої точки світу, необов'язково з Росії; сторонній моніторинг рекламних повідомлень практично неможливий, а створення технологічної платформи, через яку рекламодавці зможуть самі ділитися даними, дуже трудомісткий.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті