Литовська залізниця втратить мільйонні доходи через санкції ЄС проти Білорусі

Литовська залізниця втратить мільйонні доходи через санкції ЄС проти Білорусі

Зокрема оператор LTG Infra втрачатиме до 10 млн євро в рік

Литовська залізниця втратить мільйонні доходи через санкції ЄС проти Білорусі
фото DR

Санкції проти Білорусі сильно позначаться на доходах Литовської залізниці. Втрати торкнуться діяльності залізничних операторів LTG Cargo і LTG Infra, оскільки за прогнозами перевезення білоруських добрив скоротяться на 20%, а обсяг перевезених нафтопродуктів зменшиться на півмільйона тонн. Про це пише logist.today, посилаючись на видання Rail Freight.

Санкції, введені ЄС, також вплинуть на вантажоперевезення, а для таких країн, як Литва, яка активно займається транспортуванням білоруської продукції, такий розвиток подій може виявитися руйнівним.

Зокрема, якщо білоруські вантажі перестануть переміщатися по литовській інфраструктурі, оператор LTG Infra втрачатиме до 10 млн євро в рік. У той же час доходи LTG Cargo, що відповідає за транспортування таких білоруських продуктів як добрива і нафта, можуть скоротитися на 14 млн євро в рік.

Наслідки санкцій відчуватимуться не відразу, оскільки вони будуть застосовуватися до нових контрактів, а не до діючих. Однак якщо нові білоруські вантажі перестануть курсувати по литовській інфраструктурі, втрати доходів в основному позначаться на проектах з обслуговування і розвитку інфраструктури.

«Збереження конкурентоздатності литовської залізничної мережі надзвичайно важливе, якщо думати про перспективи на майбутнє. Ми повинні продовжувати такі проекти, як ремонт основних доріг, мостів і підземних стоків, оновлення систем управління рухом, електрифікацію маршруту Вільнюс-Клайпеда та, звичайно, будівництво Rail Baltica в Литві», – сказав Мантас Бартушка, генеральний директор Литовських залізниць.

В результаті, компанії, можливо, доведеться вдатися до державної підтримки Міністерства транспорту.

Для LTG Cargo перевезення білоруської продукції схожа на гру з вогнем, пише видання. Це далеко не перший випадок, коли компанія несе через це фінансові втрати. На початку цього року «Білоруська нафтова компанія» (БНК) в якості політичного тиску вирішила припинити довгостроковий контракт з LTG Cargo, яка перевозила її нафтопродукти в литовський порт Клайпеда. Обсяги БНК становили 3,7% від вантажопотоків LTG Cargo на 2020 рік, тобто близько 2 млн перевезених тонн.

В даний час LTG Cargo знаходиться в аналогічній ситуації в зв'язку з наближенням ще більшого фінансового удару. Однак литовська компанія заявила, що вона готується до такого розвитку подій, приділяючи більше уваги іншим ринкам, таким як Польща і Україна.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті