Держпродспоживслужба оштрафувала «Нову пошту» на 326 млн грн
Компанія вважає, що штраф занадто великий, й оскаржуватиме його в суді

Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області 5 липня оштрафувало «Нову пошту» на 325,85 мільйона гривень за «неякісне обслуговування» і «систематичне порушення прав споживачів». Про це повідомляється на сайтах відомства та компанії.
Перший штраф у розмірі 151 млн гривень стосується розбитого акваріума, який доставляла «Нова пошта».
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
Зазначається, 27 січня 2021 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області звернувся громадянин, який поскаржився на те, що акваріум, вартістю 500 грн, який доставляла «Нова пошта», прийшов розбитий. За його словами, компанія відмовилася компенсувати вартість товару, зазначену у поштовій декларації. У березні працівники відомства прийшли з перевіркою до відділення Харкова.
Держспоживслужба заявила, що в ході перевірок компанія не надала документи, пояснення, необхідні для повного та всебічного розгляду звернення, у зв’язку з чим здійснити перевірку було неможливим. Таким чином «Нова пошта» створила перешкоди службовцям.
Компанія стверджує, що перевірка відбулася з порушенням чинного законодавства. Зокрема, за законом, перевіряючий повинен надати керівнику юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі документи про перевірку. Натомість їх було вручено керівнику відділення, який не є такою уповноваженою особою. Крім того, була порушена і процедура перевірки.
Зазначається, що керівник відділення своєю чергою запропонував перевіряючим звернутися до керівництва компанії, але цього зроблено не було. Натомість перевіряючі розцінили такі дії як створення компанією перешкод посадовим особам для перевірки.
«При цьому і сам акт про штраф теж був складений з порушеннями. Так, там не зазначено у чому саме компанія перешкоджала перевіряючому органу та не вказана дата правопорушення. Крім того, ми вважаємо неправомірним, що штраф було розраховано від обороту усієї компанії, а не відділення, у якому здійснювалася перевірка. До того ж контролюючий орган одразу обрав максимальний з можливих штрафів, хоча за практикою навіть суд не обирає найвищу міру покарання, особливо, якщо порушення було здійснено вперше», – заявили у «Новій пошті».
Держспоживслужба підкреслює, що штраф, передбачений законодавством у цьому випадку, становить від 1 до 10% вартості продукції, реалізованої юридичною особою за попередній календарний місяць.
Таким чином, 28 травня було винесено постанову про стягнення 151 млн грн, що становить 10% від обсягу реалізованої продукції ТОВ «Нова пошта» за лютий 2021 року.
Другий штраф у розмірі 174 млн гривень стосується заяви громадянина, який у березні поскаржився на те, що його нібито обрахували в одному з відділень у місті Чугуїв.
10 березня 2021 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області звернувся громадянин, який скаржився на те, що його обрахували у відділенні №3 «Нової пошти».
У квітні працівники відомства прийшли до зазначеного відділення на перевірку викладених в скарзі фактів.
«Затребувані в ході перевірки документи так само не були надані. Це є порушенням статті 26 Закону України «Про захист прав споживачів», що зафіксовано в акті перевірки. ТОВ «Нова пошта» мала можливість до 15.04 надати необхідні документи, але це не було зроблено», – йдеться у заяві відомства.
2 липня Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області винесено постанову про накладення стягнень у розмірі 174 мільйони гривень, що становить 10% від обсягу реалізованої продукції «Нової пошти» за березень 2021 року.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.