Аномальне потепління й танення вічної мерзлоти загрожує нафтопроводу на Алясці

Аномальне потепління й танення вічної мерзлоти загрожує нафтопроводу на Алясці

Підвищення температури викликало зсув грунту, через що опори нафтопроводу деформувалися

Аномальне потепління й танення вічної мерзлоти загрожує нафтопроводу на Алясці
фото Shutterstock

Трансаляскінський нафтопровід, один із найбільших в світі, може опинитися в небезпеці. Танення вічної мерзлоти загрожує зруйнувати опори, які утримують його надземну частину, що ставить під загрозу його структурну цілісність і підвищує ризики розливу нафти, пише Голос Америки.

Схил вічної мерзлоти, на якому закріплена ділянка нафтопроводу протяжністю близько 250 метрів, почав зміщуватися через танення, в результаті чого кілька опор, що утримують труби, стали гнутися.

У відповідь на це Департамент природних ресурсів Аляски схвалив використання близько 100 термосифонів – трубок, які забирають тепло від вічної мерзлоти, щоб утримати замерзлий схил на місці і запобігти подальшим пошкодження опорних конструкцій.

«Це тривожний сигнал, – заявив Карл Веймер, радник зі спецпроектів неурядової організації Pipeline Safety Trust, що базується в Беллінгхемі, штат Вашингтон. – Це свідчить про вплив змін клімату на безпеку трубопроводів загалом».

Вічною мерзлотою називають грунт, який залишається повністю замерзлим, принаймі, два роки поспіль.

Уздовж нафтопроводу встановлено близько 124 000 термосифонів, що свідчить про важливість підтримки грунту під ним у замороженому стані. Вони встановлюються на глибині від 4 до 20 метрів у тих районах вічної мерзлоти, де потепління може викликати його танення.

Нагадаємо, вчені вважають, що екстремальна спека вдарить швидше і сильніше, ніж передбачалося.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло