Американські вчені знайшли спосіб, як знизити шум від літаків, що заходять на посадку
Вони розробили новий матеріал – сплав з «пам’яттю форми»

Американські вчені винайшли матеріал, що допоможе знизити шум від крил літака, який заходить на посадку – це спричиняє значні незручності для тих, хто живе поблизу аеропортів.
Новий матеріал підходить для виробництва пасивних, непомітних елементів всередині крил, які автоматично приймають потрібне положення під час зниження й істотно знижують шум від уповільнення літака, пише HighTech Plus з посиланням на EurekAlert.
Звук літака при посадці досягає 75-80 дБ. Такий рівень шуму, як показують дослідження, шкодить здоров'ю людини, якщо доводиться слухати його регулярно: порушується сон, підвищується ризик інсульту і серцевих захворювань. Під час зльоту основне джерело шуму – двигуни. При посадці – крила, що змінюють свою форму для того, щоб уповільнити рух літака. Повітря, що проникає в щілини крила, створює різкий, неприємний звук.
«При посадці двигуни літака скидають швидкість, тому шуму від них не багато. І тоді стають чутні інші джерела гучних звуків, такі як крила, – сказав Даррен Хартл, професор Техаського університету A&M. – Ми хочемо створити структури, які не стануть змінювати ніяких характеристик літака, але значно пом'якшать проблему шуму».
У минулому Хартл і його команда вже встановили, що наповнювачі крила в якості мембрани в формі витягнутої букви S можуть вирішити проблему циркуляції повітря, через яку виникає неприємний звук. Однак матеріалів, здатних прийняти потрібну форму під час посадки, а потім повернутися до вихідного положення, не знайшлося, пише EurekAlert.
Тому вченим довелося зайнятися створенням потрібного матеріалу. Спочатку вони провели ретельне моделювання, щоб зрозуміти, чи може мембрана зі сплаву з пам'яттю форми ставати на якийсь час S-подібним. Вони розрахували геометрію, еластичність сплаву і аеродинаміку потоку повітря навколо матеріалу при посадці. Для порівняння вони змоделювали також рух мембрани з полімерного композиту з вуглецевими волокнами.
Наступним кроком дослідників стане підтвердження результатів моделювання шляхом дослідів у аеродинамічній трубі.
Нагадаємо, винахідники створили дерев’яне «скло», міцніше і легше за звичайне.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].