В Україні планують побудувати високошвидкісну залізницю: розглядають три напрямки

В Україні планують побудувати високошвидкісну залізницю: розглядають три напрямки

Вартість реалізації цього інфраструктурного проекту обійдеться в $2-5 млрд

В Україні планують побудувати високошвидкісну залізницю: розглядають три напрямки
фото DR

Для будівництва нової високошвидкісної залізничної магістралі в Україні необхідно від $2 до $5 млрд залежно від напрямку і особливостей ландшафту. Про це сказав заступник директора департаменту інвестиційної діяльності «Укрзалізниці» Володимир Шемаєв в інтерв’ю виданню mintrans.news.

«Наприклад, в Туреччині нова високошвидкісна залізниця Анкара-Сівас протяжністю 400 км була побудована за 1,5 млрд євро. А в Єгипті планують побудувати швидкісну залізницю протяжністю 660 км за $4,5 млрд. Тому, я припускаю, що для будівництва нової високошвидкісної залізничної магістралі в Україні необхідно від $2 до $5 млрд. Це цілком адекватна ціна для проекту національного масштабу», – зазначив Шемаєв.

За його словами, зараз розглядаються три напрямки для прокладання залізниці.

«Зараз Укрзалзниця готує технічне завдання, щоб на його основі консультант розробив перед-ТЕО в найближчі півроку. Ми хотіли б, що консультант вивчив три, на наш погляд, перспективних маршруту – Київ-Львів-Держкордон, Київ-Полтава-Харків та Київ-Одеса, в тому числі з можливістю будівництва нових залізничних магістралей з європейської колією 1435 мм. Це дозволить не тільки поїздам УЗ слідувати в ЄС, але і більшій кількості європейських перевізників заїжджати в Україну, продовжуючи свої рейси з, наприклад, Варшави, Відня чи Берліна», – пояснив він.

«Майже через 10 років Україна підійшла до нового етапу, який дозволить зробити нам новий стрибок у розвитку пасажирського сполучення. Зараз наші поїзди можуть розвивати швидкість не вище 160 км/год через інфраструктурні обмеження. У той же час в ЄС високошвидкісні поїзди, як правило, розвивають швидкість 200-250 км/год і більше», – наголосив чиновник.

Він зазначив, що пошук інвесторів ще триває. В УЗ домовилися, що Italferr (консалтингова інжинірингова компанія в структурі Ferrovie dello Stato Italiane) спільно з УЗ розроблять перед-ТЕО високошвидкісного руху. Водночас вони «відкриті до пропозицій, в тому числі американських партнерів», сказав Шемаєв.

«Думаю, що початок будівництва нової високошвидкісної залізничної магістралі почнеться не раніше 2023 року», – додав він.

Як відомо, під час останнього візиту президента Володимира Зеленського в США він запропонував американським партнерам інвестувати в розвиток високошвидкісного залізничного руху в Україні.

Нагадаємо, в лютому поточного року Зеленський повідомив про амбітний план створення в Україні мережі високошвидкісних залізниць. Запланований термін реалізації проекту – 3 роки.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті