Торгівля нелегальними цигарками в Україні сягнула максимуму за останні 10 років

Торгівля нелегальними цигарками в Україні сягнула максимуму за останні 10 років

Найбільші обсяги реалізації в Одеській області

Торгівля нелегальними цигарками в Україні сягнула максимуму за останні 10 років
фото: Unsplash/Andres Siimon

Торгівля нелегальною тютюновою продукцією сягнула в Україні у 2021 році максимального рівня за останні 10 років. Про це повідомляється на сайті дослідницької компанії Kantar.

«Середньорічний загальний рівень нелегальної торгівлі тютюновими виробами в Україні у 2021 році становить 14,4%. Відбувається зростання рівня як підробленої продукції до 5%, так і продукції маркованої для Duty Free або для експорту, яка нелегально продається в Україні – до 7,6%. Водночас рівень контрабанди знизився до 1,7%», – зазначається у повідомлені.

Згідно з повідомленням, починаючи з середини 2020 року спостерігається постійне зростання рівня нелегальної продукції, який за травневими даними сягнув 15,9%.

Втрати державного бюджету від несплачених податків у 2021 році оцінюються в 13,2 млрд грн: понад 7 млрд шт. сигарет розповсюджується саме на чорному ринку.

За даними дослідників, 62% продукції маркованої для Duty Free або для експорту, яка нелегально реалізується в Україні, має позначку виробництва на Винниківській тютюновій фабриці.

Серед контрабанди на першому місці є продукція тютюнових фабрик Білорусі – 49%.  Найбільш поширеними марками цієї групи є Credo, Fest, Queen, NZ.

При цьому, 62% нелегальної продукції розповсюджується в семи областях України: Одеській (13%), Харківській (13%), Донецькій (10%), Дніпропетровській (8%), Запорізькій (6%), Хмельницькій (6%), Львівській (6%). Продовжує зростати частка нелегальної продукції, яка реалізується через легальні канали торгівлі:  67% загальної нелегальної продукції продається в кіосках та магазинах.

Як повідомлялося, у червні ДФС вилучила понад 4,4 млн пачок цигарок вартістю майже чверть мільярда гривень.
Kantar  Україна була заснована 2001 року в результаті об’єднання компаній SOCIS Gallup International та MMI Ukraine.

Протягом всієї діяльності Kantar Україна дотримується головних міжнародних маркетингових стандартів – ESOMAR, а також стандартів якості маркетингових досліджень Української асоціації маркетингу.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло