У Норвегії останній бензиновий автомобіль продадуть у квітні 2022 року
Зараз 14 з 15 автомобілів продаються в країні з електричними двигунами

Влада Норвегії заборонила продаж в країні нових автомобілів з двигунами внутрішнього згорання (ДВЗ) з 2025 року, проте населення, як показує статистика продажів, відмовиться від «брудних» машин набагато раніше – протягом найближчих 7-8 місяців, пише HighTech Plus.
Попит на бензинові машини в Норвегії падає останні чотири роки – на даний момент 14 з 15 найпопулярніших автомобілів продаються з електричними двигунами. Якщо тренд не зміниться, останній бензиновий автомобіль буде проданий в Норвегії в квітні 2022 року.
Орієнтуючись на щомісячні дані Ради з інформації про дорожній рух (OFV) c 2017 року по вересень 2021 року аналітики з Норвезької автомобільної федерації (NAF) дійшли висновку, що очікування влади не відповідає реальним продажам. Населення переходить на електромобілі істотно швидше за всі прогнози.
Якщо протягом перших восьми місяців 2017 року на бензинові і дизельні автомобілі припадало близько 25% продажів, то за аналогічний період цього року їх частка в нових проданих машинах впала нижче 10%. При цьому купівельна спроможність норвежців практично не змінилася і навіть дещо зросла – чотири роки тому за цей період було продано 102 800 нових авто, а в цьому – 110 800 автомобілів.
Важливо відзначити, що аналіз відомства включає не тільки повністю електричні моделі, а й гібриди. Однак перевага все ж за електрокарами – в списку з 15 найпопулярніших автомобілів Норвегії є всього один гібрид – модифікована версія Toyota RAV4 Prime. При цьому попит на японську модель поступово падає через конкуренцію з боку нових електромобілів Volkswagen і Mercedes.
«Якщо лінія тренда продажів автомобілів за останні п'ять років не буде порушена, останній новий бензиновий або дизельний автомобіль в Норвегії буде продано через сім місяців – в квітні 2022 року. Ми бачимо початок кінця для автомобілів, що працюють на викопному паливі», – повідомили в NAF.
У той же час аналітики визнають, що останні автомобілі з ДВЗ можуть трохи затриматися на норвезькому ринку. Звіт враховує весь транспорт всередині країни, а значить електрифікація повинна торкнутися не тільки легкових автомобілів і громадського транспорту, але й великогабаритних тягачів і будівельної техніки. Декарбонізація таких моделей може зайняти більше часу через високу вартість.
Нагадаємо, німецькі екологи хочуть через суд добитися від BMW та Mercedes-Benz, щоб вони відмовилися від бензинових і дизельних авто.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].