ZeroAvia збудує водневий літак на 76 місць з дальністю польоту 800 км
Якщо платформа виправдає очікування Alaska Air, холдинг придбає першу партію з 50 водневих літаків

Авіаційний холдинг Alaska Air Group об'єднався із британським розробником ZeroAvia у роботі над водневими паливними елементами для літаків. Партнери мають намір побудувати водневу версію існуючого літака De Havilland Q400, розрахованого на 76 пасажирів. Коли літак буде готовий, Alaska Air запустить випробування, сертифікацію та серійне виробництво нової моделі. Мета холдингу – декарбонізувати свій авіапарк до 2040 року, пише HighTech Plus з посиланням на Electrek.
Основа спільного проекту Alaska Air та ZeroAvia – це розробка воднево-електричної трансмісії ZA2000, яка забезпечує вихідну потужність від 2000 до 5000 кВт. Така система, встановлена у двомоторний турбогвинтовий літак, дозволить реалізувати польоти на відстань понад 800 км, вважають розробники. ZeroAvia візьме на себе проектування та розробку платформи, а Alaska Air – фінансування, сертифікацію, випробування та комерціалізацію водневих літаків.
На відміну від традиційного методу спалювання водню, система ZeroAvia виробляє енергію при низьких температурах. Електрика від паливного елемента приводить у дію електродвигуни, а останні піднімають літак у повітря.
Якщо платформа виправдає очікування Alaska Air, холдинг придбає першу партію з 50 водневих літаків для свого авіапарку. Оператор також розгляне можливість розширеної закупівлі після запуску регіональних рейсів за участю нових De Havilland Q400.
«Alaska Air підтримує розвиток стійкого майбутнього для авіації та працює над усіма аспектами на шляху до досягнення важливої мети – чистого нуля до 2040 року. Ми раді співпрацювати з інноваційною командою ZeroAvia і готові підтримувати їхній прогрес у розробці авіації з нульовим рівнем викидів шкідливих речовин», – заявила Дайана Біркетт, віце-президент зі сталого розвитку Alaska Airlines.
Раніше цього року ZeroAvia успішно провела наземні випробування своєї трансмісії потужністю 600 кВт, розробленої для планерів на 10-20 місць із запасом ходу до 800 км. Компанія також повідомила, що незабаром запустить випробування 19-місного літака в аеропорту Котсуолд у Великобританії – його перші польоти призначено на 2022 рік.
Раніше повідомлялося, що Білл Гейтс та Джефф Безос інвестують в ZeroAvia, який займається розробкою водневого літака.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].