Масштабні повені в Канаді виявили її найвразливіше місце – ненадійні ланцюжки поставок
Через географічні особливості Канади поставки на захід можуть здійснюватися лише кількома дорогами

Сильні дощі, що спричинили повені та зсуви в канадській провінції Британська Колумбія, виявили вразливість ланцюжка поставок у країні, оскільки найважливіші залізниці та автомобільні дороги виявилися відрізані від найбільшого порту країни, пише Reuters.
Шторм на кілька годин зупинив ключові транспортні артерії однієї з найбільших країн-експортерів, що підкреслило унікальну економічну вразливість Канади. Більшість канадського експорту, на який припадає майже третина ВВП країни, прямує на узбережжя Тихого океану, щоб направитися на азіатські ринки.
Але ключовий маршрут ланцюжка поставок йде по двох залізничних лініях та кількох автомагістралях через Скелясті гори та суворі райони Британської Колумбії до порту Ванкувер.
«Геологія не дала Канаді інших варіантів, і напрям величезних обсягів експорту в каньйон Фрейзер збільшує нашу вразливість», – сказав Баррі Прентіс, професор управління ланцюжками постачання в Університеті Манітобі.
Vancouver is now cut off from the rest of Canada by road. They probably should have gone for 1.5 degrees last Saturday really. #ClimateCrisis #ClimateEmergency #Vancouver #Canada #floods #COP26 pic.twitter.com/bCKtBc3rpa
– Brendan May (@bmay) November 16, 2021
Каньйон Фрейзер, що тягнеться від Британської Колумбії до нижньої частини материка, під час шторму постраждав від серйозних руйнувань автошляхів. Цього літа він також постраждав від лісової пожежі, через яку були закриті автомобільні та залізничні колії.
Будівництво третього шляху через каньйон, приблизно за 150 км на північний схід від Ванкувера, є недоцільним, оскільки нинішні шляхи «буквально вирізані в стіні каньйону», – додав Прентіс.
Канада розробляє план адаптації до зміни клімату, і історична повінь цього тижня наголосила на необхідності захисту експортних маршрутів, сказав міністр природних ресурсів Канади Джонатан Вілкінсон.
«Цей тиждень показав нам, що деякі з цих проблем, пов'язаних з експортними маршрутами та навколо вантажних маршрутів… можливо, важливіші, ніж багато хто з нас навіть припускав», – сказав Вілкінсон агентству.
За словами Саймона Доннера, професора кліматології Університету Британської Колумбії, Британська Колумбія не пристосована до того, щоб справлятися з суворішими погодними умовами.
«Ніхто не очікував побачити таку кількість опадів у листопаді в Канаді», – сказав він.
Ймовірно, збої в ланцюжках поставок змусять Канаду експортувати більше товарів на південь та схід, а не на захід, отримуючи нижчі ціни, ніж платять азійські ринки, сказав Уейд Собкович, виконавчий директор Western Grain Elevator Association.
У 2017 році Сенат Канади опублікував звіт про можливість створення 7000-кілометрового північного інфраструктурного коридору, що йде від Тихоокеанського узбережжя через бореальний ліс за Гудзоновою затокою до північного Квебеку.
У звіті зроблено висновок, що такий проект може збільшити експорт, але для його завершення знадобляться десятиліття.
Нагадаємо, стали відомі перші переможці конкурсу Ілона Маска на технологію з уловлювання СО2 з атмосфери.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].