Литва і Туреччина мають намір запустити вантажний залізничний коридор через Україну
Мета - створити інтермодальний коридор Швеція-Туреччина із залізничним сполученням Чорноморськ-Клайпеда

Литовська й Турецька залізниці близькі до укладання Угоди про співпрацю з перевезення автомобільних напівпричепів між двома країнами. Мета полягає в тому, щоб використовувати існуючі сервіси та зв'язати Стамбул з українським Чорноморськом і далі з портом Клайпеди та Скандинавією. Про це пише Логіст.Today з посиланням на Rail Freight.
Кілька днів тому представники Литовської залізниці відвідали Туреччину та зустрілися з командою Турецької залізниці. Сторони обговорили можливість запуску нового короткого морського та залізничного сполучення, яке функціонуватиме як коридор між Чорним морем та Балтикою.
Вони також оглянули порт Хайдарпаша у Стамбулі, який, можливо, служитиме воротами з Туреччини до України.
Передумови для створення інтермодального повідомлення, яке сполучає Туреччину з Литвою через Україну, вже є. Між Литвою та Україною вже є два залізничні вантажні сполучення.
Одне із них – контейнерний поїзд «Балтика-Україна» курсує раз на тиждень між портом Клайпеда та портом Одеса через Київ. Ще одним варіантом є Viking Train – поїзд комбінованого транспорту, який почав курсувати ще в 2010 році.
Він також з'єднує порти Клайпеди та Одеси, роблячи проміжні зупинки у важливих пунктах призначення у Литві, Білорусі та Україні. Серед них Вільнюс, Мінськ та Київ.
Литовська залізниця планує і надалі розвивати наявні ресурси. При цьому вони мають намір використовувати існуюче сполучення Viking Train і розширити його ще більше.
Лаурінас Бучаліс, керівник відділу міжнародних відносин Литовських залізниць, пояснив, що партнери хочуть розширити сервіс до порту Чорноморськ поряд із Одесою, який стане пунктом пропуску турецьких вантажів в Україну.
Послуга повністю здійснюватиметься залізничними коліями між Чорноморськом та Клайпедою. Бучаліс зазначив, що плани обох сторін передбачають часте та стабільне сполучення з двома рейсами на тиждень. Запланована місткість кожного поїзда – 43 напівпричепи. За оцінками, загалом цим маршрутом буде перевозитися близько 4500 напівпричепів на рік.
Основні вантажопотоки будуть зосереджені не лише у Литві. Фактично, порт Клайпеди буде перехрестям для вантажів, що прямують до інших пунктів призначення. Бучаліс підкреслив, що мета полягає у створенні інтермодального коридору Швеція-Туреччина із залізничним сполученням Чорноморськ-Клайпеда.
За його словами, з Клайпеди буде організовано короткі морські сполучення зі Скандинавією, а також із Північною Європою. Зокрема, поромне сполучення дозволить перевозити вантажі в Треллеборг і Карлсхамн (Швеція), Фредерісію (Данія) та Кіль (Німеччина).
Нагадаємо, «Укрзалізниця» запустила найдовший маршрут з Маріуполя до Рахова, який сполучатиме сім областей.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].