Євросоюз заблокує угоду двох найбільших суднобудівників через енергетичну кризу – FT

Євросоюз заблокує угоду двох найбільших суднобудівників через енергетичну кризу – FT

Дві південнокорейські компанії домінують на ринку суден, що перевозять СПГ

Євросоюз заблокує угоду двох найбільших суднобудівників через енергетичну кризу – FT
фото Pixaby

Європейські регулятори мають намір заблокувати злиття двох найбільших у світі південнокорейських суднобудівних компаній Hyundai Heavy Industries та Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, пише Financial Times, на яке посилається Forbes.

Зокрема, три джерела, знайомі із ситуацією, вказують, що угода вартістю $2 млрд буде визнана такою, що порушує правила конкуренції, і з цієї причини зупинена.

Один зі співрозмовників видання уточнив, що таке рішення допоможе захистити європейських споживачів від підвищення цін на газ. Про рішення можуть оголосити цього тижня, уточнили джерела FT. Єврокомісія відмовилася від коментарів.

До такого рішення європейську владу підштовхнуло різке зростання цін на енергоносії в Європі цієї зими, пояснює газета.

FT нагадує, що вартість перевезення скрапленого природного газу (СПГ) в Азії зросла до рекордного рівня, більш ніж $300 000 на день, через світовий попит. При цьому дві південнокорейські компанії домінують на ринку суден, що перевозять СПГ.

За даними Єврокомісії, вони є великими постачальниками для компаній ЄС та забезпечують близько 30% світового попиту на вантажні судна. За даними Clarksons Research, дві південнокорейські компанії разом контролюють 60% світового ринку морських вантажоперевезень.

За даними представників галузі, щоб вирішити проблеми з регулятором, Hyundai Heavy запропонувала поки що не підвищувати ціни на судна, що перевозять СПГ, а також поділитися деякими технологіями з невеликими компаніями. Проте компанія не запропонувала інших рішень на запит Євросоюзу, зазначає FT. При цьому представник Hyundai Heavy заявив FT, що ЄС має беззастережно схвалити злиття, пояснивши, що домінування на суднобудівному ринку неможливо оцінити лише за часткою компанії, а монополізувати його складно через структуру.

Про злиття вперше було оголошено у 2019 році, воно отримало схвалення регуляторів Сінгапуру, Китаю та Казахстану, але для завершення угоди потрібне схвалення ЄС, Японії та Південної Кореї, пояснює газета.

Нагадаємо, США на тлі кризи відправили до Європи вже 20 танкерів з СПГ, до цього їх кількість становила 15 суден.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло