Китайський гігант JD.com відкрив свої перші роботизовані магазини в Нідерландах
Продавців у них немає, лише роботи

JD.com, другий з найбільших електронних торгових майданчиків Китаю, відкрив свої перші пункти видачі замовлень у Європі – і не звичайні, а роботизовані. Один розпочав роботу в нідерландському Лейдені, другий у Роттердамі. Ще два з'являться незабаром в Амстердамі та Утрехті.
Магазини торгуватимуть продуктами харчування, товарами для дому, косметикою, товарами для матері та дитини, а також одягом та предметами домашнього побуту. Все це через спеціальний додаток Ochama.
Увійшовши в приміщення, клієнт повинен буде просканувати штрих-код, що прийшов разом зі сповіщенням, і рій роботів кинеться виконувати його замовлення: знайдуть і покладуть на конвеєрну стрічку всі куплені товари, пише HighTech Plus.
«Завдяки багатому досвіду в роздрібній торгівлі та чудовим логістичним технологіям, ми прагнемо створити безпрецедентний формат шопінгу для клієнтів з Європи, з найкращими цінами та сервісом», – сказав Пасс Лей, генеральний менеджер нових магазинів у JD Worldwide.
Як пише South China Morning Post, цей крок вжито в рамках нової спроби китайського торгового гіганта проникнути на зарубіжні ринки (передусім, до Європи та В'єтнаму) на тлі жорсткої конкуренції і все суворsiих правил на батьківщині.
Попри те, що JD майже не зачепили обмеження, введені минулого року урядом КНР щодо посилення контролю за технологічним сектором, компанія залишається під наглядом разом зі своїм головним конкурентом Alibaba Group. Нові ринки могли б допомогти їм компенсувати зменшення доходів вдома.
У Європі інтерес до робомагазинів виник відразу після того, як Amazon відкрила перші точки з безконтактною оплатою в Штатах. Традиційні рітейлери бачать загрозу для супермаркетів у магазинах, де немає черг та кас. Випробування розумних технологій розпочала британська мережа Tesco, французький роздрібний гігант Carrefour та ізраїльська мережа Shufersal. За межами Європи та США найбільший інтерес до робомагазинів виявляє Японія.
Нагадаємо, перший магазин на основі технології Amazon без кас і персоналу відкриється в Британії.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].