«Несправність кожні 8 хвилин»: NYT розкритикувала систему автопілота Tesla
У той же час Ілон Маск пишається тим, що за час її тестування не сталося жодної аварії

Цілу сторінку недільного випуску New York Times зайняло оголошення, що пропонує винагороду в $10 000 першому читачеві, який зможе назвати «інший комерційний продукт компанії зі списку Fortune 500, у якого виникає критична несправність кожні 8 хвилин».
І це якраз у той момент, коли Tesla почала поширювати нову версію автопілотної програми Full Self Driving Beta 10.9. Напередодні Ілон Маск анонсував запуск тестування автопілота на території Канади.
Оголошення в New York Times з'явилося за кілька днів після того, як каліфорнійський регулятор DMV попередив компанію Tesla про намір переглянути своє ставлення до програми FSD Beta, яка використовує звичайних споживачів – водіїв-непрофесіоналів – для тестування, пише HighTech Plus з посиланням на TechCrunch.
Якщо DMV запровадить заборону на випробування автомобілів Tesla в режимі автопілота на громадських дорогах штату, це буде серйозний удар для репутації Tesla, зазначає видання.
Маск утримується від коментарів у мережі. Він лише наголосив, що з моменту запуску FSD Beta не сталося жодної аварії за участю автомобілів Tesla з увімкненим автопілотом. Водночас у звичайних машинах у ДТП за останні 12 місяців у США загинуло 20 000 людей.
Якщо це правда і за мільйони миль випробувань власники FSD Beta жодного разу не потрапили в аварію, дивно, що Маск не заявляє про це вголос. За даними Національного управління безпекою руху на трасах (NHTSA), на дорогах США в середньому відбувається одна ДТП з водієм за кермом на кожні 800 000 км.
При цьому громадська група The Dawn Project, яка займається протидією небезпечному ПЗ, стверджує, що згідно з аналізом відео реєстраторів, FSD v10 робить кожні 8 хвилин в середньому 16 помилок – наприклад, не вмикає сигнал повороту при зміні смуг або не підтримує безпечну дистанцію. А судячи з темпів покращень програми від версії до версії, їй знадобиться від 7,8 до 8,8 років, щоб досягти рівня водія-людини.
Та все ж вибірка дуже маленька, щоб висновки могли стати статистично коректними, застерігає видання.
Тим часом, як повідомляє Electrek, Tesla випустила версію 10.9 програми FSD, пообіцяла викотити велике оновлення до 11 версії в лютому, а також через 2-4 тижні починає «обережно» запускати тестування FSD Beta на території Канади.
Схоже, що Маск не визнає аварію електромобіля Model Y, що сталася в листопаді, в каліфорнійському місті Брея провиною автопілота. Тоді машина в режимі автопілота виконувала лівий поворот та виїхала не на ту смугу, внаслідок чого зіткнулася з іншим автомобілем. На щастя, ніхто не постраждав.
Також повідомлялося, що Tesla передбачила кілька режимів «агресивності» для свого режиму автопілота.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].