Mozilla Firefox прогнозують швидкий крах і вихід з ринку браузерів
Експерти вважають, що Firefox вже «не повстане з попелу»

Наприкінці 2008 року браузер Firefox був у зеніті своєї слави та популярності, а його частка серед 1,5 млрд користувачів інтернету становила 20%. В Індонезії, Македонії та Словенії частка оглядача Mozilla перевищувала 50%. Однак майже через 15 років майбутнє колись популярного браузера виглядає не таким безхмарним, пише 3DNews.
Зараз частка Firefox на всіх пристроях становить менше 4%, а на мобільних пристроях – не більше 0,5%.
«Якщо озирнутися на п'ять років тому і подивитися на нашу частку ринку та статистику, що публікується на той час, то неможливо заперечувати падіння. В останні кілька років ми спостерігаємо досить істотне зниження», – сказала віце-президент Mozilla Селена Декельманн.
Власна статистика компанії каже, що у період з початку 2019 року до початку 2022 року кількість активних користувачів оглядача знизилася на 30 млн осіб.
За два десятиліття, які пройшли відколи Firefox вийшов з тіні Netscape, браузер зіграв ключову роль у формуванні стандартів конфіденційності та безпеки в інтернеті.
Проте останні роки компанія явно переживає не найкращі часи. Зниження частки ринку браузера призвело до кількох масових звільнень співробітників компанії у 2020 році. Крім того, наступного року закінчується термін дії пошукової угоди Mozilla з Google, що може призвести до ще більшого зниження доходів і бази користувача. Це змушує аналітиків та колишніх співробітників компанії замислитися про майбутнє Firefox.
Доля Firefox має велике значення для інтернету загалом. Протягом багатьох років браузер залишався найсильнішим конкурентом Chrome та єдиною альтернативою, орієнтованою на конфіденційність.
На даний момент частка Chrome становить 65% – він має величезний вплив на те, як люди сприймають інтернет, а також допомагає Google формувати імідж компанії.
«Chrome виграв війну настільних браузерів. Наразі Firefox не надто розумно розраховувати на повернення будь-якої частки на ринку браузерів», – прокоментував ситуацію один із колишніх розробників продукту.
«Користувачам просто доведеться змиритися з тим, що Firefox не повстане з попелу», – вважає інший колишній співробітник Mozilla.
Хоча Mozilla та Google конкурують на ринку браузерів, вони також є партнерами. Щороку Google виплачує Mozilla сотні мільйонів доларів за те, що пошуковик Google використовується за замовчуванням у Firefox. За деякими даними, в даний час сума компенсації становить близько $400 млн.
За даними фінансового звіту Mozilla за 2020 рік, дохід компанії склав $496 млн, причому частка роялті від пошукових систем дорівнює $441 млн.
У сегменті мобільних пристроїв у Mozilla, окрім стандартного Firefox для Android та iOS, є браузер Firefox Focus, який забезпечує більш високий рівень конфіденційності.
Одним із ключових напрямків подальшого розвитку Firefox для Mozilla є надання більших можливостей для персоналізації браузера. Розробники хочуть спробувати зробити оглядач функціональнішим, щоб він відповідав тенденції до того, що люди стали більше проводити в інтернеті.
Нещодавно Android-версія браузера отримала оновлений дизайн і функції менеджера паролів. Надалі Mozilla продовжить роботу в цьому напрямку, щоб користувачі могли зробити Firefox більш персоналізованим.
Як повідомлялося, Google заборонить збирати дані користувачів для реклами, Facebook може втратити до 50% доходу.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].