New York Times - про те, як українські і західні активісти пробивають стіну російської пропаганди
Більшість росіян не хоче, щоб їх діти їхали на війну

Використовуючи поєднання високих технологій і тактики холодної війни, українські активісти та західні інституції почали пробивати пропагандистську бульбашку в росії, поширюючи інформацію про війну в Україні серед росіян, щоб посіяти сумніви в їх головах, пише The New York Times.
Радіо Свобода намагається просунути своє мовлення глибше в росію, хоча її діяльність тут заборонена. Російськомовні статті видання публікуються на копіях його веб-сайтів. Група використовує Telegram, щоб поширювати свої новини та розсилати веб-адреси своїх нових «дзеркальних» сайтів. Під час війни кількість глядачів зросла, незважаючи на цензуру.
Технологічна група організовує розміщення деяких із сайтів Радіо Свобода за допомогою Tor, цифрової комунікаційної мережі, яка допомагає захистити звичайних користувачів Інтернету від стеження.
Радіо Свобода повідомило, що кількість переглядів відео на його каналах YouTube за перші три тижні війни збільшилася більш ніж втричі, до 237,6 млн.
Американські організації також пропагують використання програмного забезпечення, відомого як VPN, яке дозволяє російським громадянам перестрибувати через кремлівську заборону доступу до інтернет-сайтів та соцмереж на зразок Facebook та Instagram.
путін робить все можливе, щоб закрити росіянам доступ про дійсні втрати у цій війні.
У своєму останньому офіційному повідомленні в кінці березня росія повідомила про 1351 загиблих військовослужбовців, тоді як за останніми оцінками американської розвідки, ця цифра становить від 4000 до 5000 осіб. А за даними української сторони цифра наближається до 20 000.
путін нещодавно підписав указ про призов близько 134 500 військовозобов’язаних, хоча Міноборони рф заявило, що вони не поїдуть в Україну.
Протягом останніх двох тижнів група українських активістів, урядовців та аналітичних центрів під назвою Рада інформаційних стратегій України надсилала електронні листи та повідомлення в соцмережах до 15 мільйонів російських чоловіків призовного віку від 18 до 27 років.
Інші пости були спрямовані на росіян старшого віку, використовуючи історичні посилання, щоб спонукати їх обговорювати недостовірність російських державних ЗМІ.
«Фундаментальна проблема полягає в тому, що коли ви хочете боротися з пропагандою, ви не можете просто сказати, що те, що ви бачите по телевізору, не відповідає дійсності; так не працює, – каже одна з активістів Ради Софія Гніздовська. – Ми намагаємося повільно, за допомогою наших наративів, змусити людей поставити під сумнів офіційні джерела».
Найуспішніші дописи українських активістів акцентують увагу на некомпетентності та корумпованості російських військових лідерів, кажуть учасники групи.
За останніми даними, дискусії в соцмережах, схоже, вказують на те, що росіяни все більше стурбовані тим, що їхні діти будуть призвані в армію, щоб воювати в Україні. – сказала Гніздовська.
Американська аналітична компанія FilterLabs.AI, яка відстежує російські настрої в інтернеті, каже, що занепокоєність росіян з приводу призову та втрат на війні зростає.
Нагадаємо, представник української переговорної групи Михайло Подоляк зазначив, що протягом багатьох років російські пропагандисти вирощували ненависть до України.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].