Російський автопром охопила черга багатомільярдних дефолтів

Російський автопром охопила черга багатомільярдних дефолтів

Випуск легкових автомобілів у росії скоротився на 96,7%

Російський автопром охопила черга багатомільярдних дефолтів
Фото: Валерий Шарифулин / ТАСС

Корпоративні дефолти загрожують російському автопрому, який після запровадження санкцій Заходу опинився у стані «клінічної смерті». Втративши постачальників компонентів і зупинивши конвеєри, російські автозаводи виявилися неспроможними оплачувати борги перед банками, пише The Moscow Times.

У квітні обсяг простроченої заборгованості на підприємствах автомобільної промисловості злетів у 18 разів відносно березня, прозвітував Росстат у червневій доповіді «Про соціально-економічне становище» країни. Протягом одного місяця автозаводи не змогли розплатитися за кредитами та позиками на 53,2 млрд рублів, збільшивши загальний обсяг прострочення до 56,3 млрд рублів.

В результаті автопром став лідером за сумою невиплат перед банками серед усіх галузей обробного сектору: його дефолтні борги перевищили «прострочення» металургійної, хімічної, деревообробної та харчової промисловості, разом узятих.

АвтоВАЗ, найбільший автовиробник росії, який намагається відновити виробництво, випускаючи з конвеєра Lada Granta без подушок безпеки і ABS, на початок року був винен кредиторам 202,9 млрд рублів.

КамАЗ, найбільший у рф виробник вантажівок, зустрів кризу з боргом на 118,4 млрд рублів, згідно зі звітністю МСФЗ.

«Соллерс Авто», що випускає «УАЗ Патріот», а також керує СП з Ford, Mazda та Isuzu, на кінець минулого року тримав на балансі 7,9 млрд рублів кредитів і позик з погашенням протягом 12 місяців. Ще 1,9 млрд рублів становив довгостроковий борг групи.

Крім невиплат банкам у квітні, автозаводи прострочили платежі на 7 млрд рублів перед постачальниками, а також на 66% збільшили борг із податків перед бюджетами всіх рівнів, випливає зі статистики Росстату.

«Ситуація непроста», – заявив президент владімір путін 19 червня, зібравши на нараду в Санкт-Петербурзі членів уряду та голів найбільших автоконцернів країни: АвтоВАЗу, КамАЗу, ГАЗу та «Соллерс Авто».

«До кінця року потрібно зробити все необхідне, щоб ситуація не стала надзвичайною», – сказав він.

За підсумками травня випуск легкових автомобілів у росії скоротився на 96,7% – тобто у 30 разів на рік. За місяць із конвеєра зійшли лише 4000 машин, хоча до війни їх випускалося по 100 000 і більше.

З 20 автозаводів, які працювали в країні на початку року, до літа залишилися лише два: крім АвтоВАЗу це також китайський Haval у Тульській області.

Раніше ми писали, що продажі автомобілів у росії впали на 78,5%, в продажу залишилась тільки Lada.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло