Російський автопром охопила черга багатомільярдних дефолтів
Випуск легкових автомобілів у росії скоротився на 96,7%

Корпоративні дефолти загрожують російському автопрому, який після запровадження санкцій Заходу опинився у стані «клінічної смерті». Втративши постачальників компонентів і зупинивши конвеєри, російські автозаводи виявилися неспроможними оплачувати борги перед банками, пише The Moscow Times.
У квітні обсяг простроченої заборгованості на підприємствах автомобільної промисловості злетів у 18 разів відносно березня, прозвітував Росстат у червневій доповіді «Про соціально-економічне становище» країни. Протягом одного місяця автозаводи не змогли розплатитися за кредитами та позиками на 53,2 млрд рублів, збільшивши загальний обсяг прострочення до 56,3 млрд рублів.
В результаті автопром став лідером за сумою невиплат перед банками серед усіх галузей обробного сектору: його дефолтні борги перевищили «прострочення» металургійної, хімічної, деревообробної та харчової промисловості, разом узятих.
АвтоВАЗ, найбільший автовиробник росії, який намагається відновити виробництво, випускаючи з конвеєра Lada Granta без подушок безпеки і ABS, на початок року був винен кредиторам 202,9 млрд рублів.
КамАЗ, найбільший у рф виробник вантажівок, зустрів кризу з боргом на 118,4 млрд рублів, згідно зі звітністю МСФЗ.
«Соллерс Авто», що випускає «УАЗ Патріот», а також керує СП з Ford, Mazda та Isuzu, на кінець минулого року тримав на балансі 7,9 млрд рублів кредитів і позик з погашенням протягом 12 місяців. Ще 1,9 млрд рублів становив довгостроковий борг групи.
Крім невиплат банкам у квітні, автозаводи прострочили платежі на 7 млрд рублів перед постачальниками, а також на 66% збільшили борг із податків перед бюджетами всіх рівнів, випливає зі статистики Росстату.
«Ситуація непроста», – заявив президент владімір путін 19 червня, зібравши на нараду в Санкт-Петербурзі членів уряду та голів найбільших автоконцернів країни: АвтоВАЗу, КамАЗу, ГАЗу та «Соллерс Авто».
«До кінця року потрібно зробити все необхідне, щоб ситуація не стала надзвичайною», – сказав він.
За підсумками травня випуск легкових автомобілів у росії скоротився на 96,7% – тобто у 30 разів на рік. За місяць із конвеєра зійшли лише 4000 машин, хоча до війни їх випускалося по 100 000 і більше.
З 20 автозаводів, які працювали в країні на початку року, до літа залишилися лише два: крім АвтоВАЗу це також китайський Haval у Тульській області.
Раніше ми писали, що продажі автомобілів у росії впали на 78,5%, в продажу залишилась тільки Lada.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].