Перед введенням ембарго на російську нафту таємничі компанії скуповують танкери — Bloomberg
Росія, очевидно, формує таємний флот, яким буде перевозити свою нафту

На ринку морських перевезень спостерігається висока активність зі скуповування нафтових танкерів, які можуть бути використані для її транспортування в Азію. При цьому компанії, які їх скуповують, себе не розкривають.
Джерело. Про це пише Bloomberg.
Деталі. Нафтове ембарго – заборона на транспортування російської нафти – набуде чинності 5 грудня.
За прогнозом IHS, щоб перенаправити нафту з європейського ринку на азіатський, потрібно додатково близько 60 танкерів Aframax, 50 Suezmax, 40 супертанкерів.
«Якщо подивитися, скільки суден було продано за останні півроку невідомим покупцям, стає зрозуміло, що формується флот, здатний перевозити російську нафту», – зазначив Крістіан Інгерслєв, гендиректор датської Maersk Tankers, у власності якої 170 танкерів.
Підвищена активність спостерігається якраз у випадку із суднами, які потрібні для постачання російського сорту Urals за новими маршрутами, а також сорту ESPO з Далекого Сходу, пише Bloomberg.
«У період війни в Україні та напередодні 5 грудня спостерігається різке скуповування танкерів організаціями, які себе не розкривають і перебувають у таких країнах, як Дубай, Гонконг, Сінгапур та Кіпр», – сказав Bloomberg директор з аналізу танкерного ринку Ануп Сінгх із суднового брокера Braemar.
За його словами, серед них багато вже старих кораблів, які, певне, призначені для формування таємного флоту.
Зокрема, інтерес викликають танкери Aframax льодового класу для вивезення нафти взимку Балтійським морем; ціна на них удвічі перевищила рівень річної давності.
Скуповують і звичайні судна цього класу – вони можуть бути використані для активнішого вивезення нафти ESPO до Китаю та Індії з Далекого Сходу, куди вона поставляється російським трубопроводом «Східний Сибір – Тихий океан».
Частка танкерного флоту самої росії у перевезеннях її нафти – близько 15%, переважно ж її доставляють європейські судна (близько 50% – грецькі).
У Європу нафта сорту Urals возиться переважно танкерами класу Aframax (вантажопідйомністю 80–120 тисяч тонн), а також Suezmax (120–200 тисяч тонн). Але для більшої ефективності до Китаю та Індії її краще доставляти супертанкерами (VLCC 200–320 тисяч тонн), які не обслуговуються у російських портах.
Бекграунд. Як повідомлялося раніше, у восьмому раунді санкцій ЄС зазначено, що якщо власник танкера транспортує російську нафту вище узгодженого порогу ціни, його судно потрапить під санкції – йому буде заборонено отримувати послуги ЄС, необхідні для доставки товару, такі як страхування, «у майбутньому». Тому компанії, очевидно, не захочуть мати справу з російською нафтою.
Більше про це – в матеріалі “Стеля цін на російську нафту загрожує нафтовим танкерам і може викликати дефіцит нафти”.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].