ООН: зернова угода діє, незважаючи на призупинення участі росії
Представник ООН спростував зв’язок російських військових кораблів і гуманітарного коридору

Чорноморська ініціатива щодо зерна має виключно цивільний характер і не може використовуватись для військових переваг будь-якої зі сторін. Жодні військові судна не залучаються для забезпечення безпеки маршрутів вантажних суден у рамках цієї Ініціативи.
Джерело. Про це в Раді Безпеки ООН заявив Координатор з надзвичайної гуманітарної допомоги в ООН Мартін Гріффітс, передає Центр новин ООН.
Деталі. ООН не бачить підстав вважати, що атака на Севастополь порушила умови зернової угоди, заявив Гріффітс.
Організація продовжить огляд судів у рамках зернової угоди, наголосив він.
Представник ООН підкреслив, що зернова угода діє, незважаючи на призупинення участі росії.
«У рамках Чорноморської зернової ініціативи 38 країн закупили в Україні близько 9 млн тонн зерна. Як уже зазначалося, не весь вантаж був відправлений до країн, що найбільше потребують. Але весь цей вантаж мав гуманітарний ефект, спричинив зниження цін і стабілізацію ринків», – заявив Мартін Гріффітс.
«Кораблі пливли, продовольство текло рікою, ціни падали. З'явилася надія», – сказав представник ООН. Наразі ця надія, за його словами, зникає.
Минулими вихідними, як сказав Гріффітс, росія поінформувала Генерального секретаря ООН про намір призупинити участь у Чорноморській зерновій ініціативі. Влада росії заявила, що «українські збройні сили під прикриттям гуманітарного коридору» завдали авіаційних та морських ударів «по кораблях та інфраструктурі Чорноморського флоту росії на військово-морській базі в Севастополі». Російська сторона заявила, що удари були спрямовані «у тому числі проти російських судів, які забезпечують функціонування гуманітарного коридору».
Мартін Гріффітс спростував ці заяви.
По-перше, за його словами, жодні військові повітряні чи морські судна не брали участь у підтримці Чорноморської ініціативи та не забезпечували безпеку «зернових коридорів». Їм заборонено підходити до вантажних суден із зерном ближче, ніж на 10 морських миль.
По-друге, самі «зернові» чи «гуманітарні коридори» – це просто лінії на карті. Вони не мають особливого статусу. Вони не забезпечують ні прикриття, ні захисту для наступальних чи оборонних бойових дій.
По-третє, щодо неправомірного використання вантажних суден Чорноморської ініціативи у військових цілях, то в ніч на 29 жовтня, коли сталися напади, в коридорі не було жодного судна.
Гріффітс нагадав, що за ходом реалізації Чорноморської зернової ініціативи слідкує Спільний координаційний центр, до складу якого входять представники ООН, Туреччини, України та росії.
При цьому робота Центру була і залишається абсолютно об'єктивною. Чорноморська ініціатива має абсолютно цивільний характер.
«Безпека судноплавства захищена не супроводом чи патрулюванням, а зобов'язаннями України та росії. Вони зобов'язалися не нападати на судна і порти, пов'язані з ними», – сказав заступник Генерального секретаря.
Він додав, що ООН покладається на ключовий внесок Туреччини як посередника, координатора та приймаючої сторони.
Бекграунд. Як повідомив Гріффітс на засіданні Радбезу ООН, у понеділок з українських портів вийшли 12 суховантажів, ще два прибули в Україну, щоб завантажити зерно. Зернова угода продовжує діяти.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].