Російські залізничники вимагають компенсації за тисячі вагонів, що лишилися в Україні та Фінляндії
Експерти кажуть, що компенсація їм не «світить»

Російський Союз операторів залізничного транспорту пропонує Мінтрансу рф підготувати проєкт постанови про компенсацію операторам рухомого складу збитків через конфіскацію частини парку їхніх вантажних вагонів в Україні та Фінляндії.
Джерело. Про це повідомляють «Ведомости» з посиланням на джерела в галузі.
Деталі. На частку членів Союзу операторів припадає понад 70% парку вантажних вагонів у росії.
За даними операторів, сукупно в Україні та Фінляндії застрягло близько 16 000 російських вагонів. Максимальну суму компенсації за їхню втрату вони оцінюють у $237 млн, випливає зі слів джерел видання.
Загальна кількість вантажних вагонів, що належать російським операторам, становить близько 1,2 млн одиниць. Відповідно на території України та Фінляндії затримано більш як 1% від загального парку вантажних вагонів росії.
У березні президент України Володимир Зеленський підписав закон про примусове вилучення власності рф та її резидентів без будь-якої компенсації вартості майна. Тоді ж «Укрзалізниця» заявила про плани щодо затримання вантажних вагонів із росії, що знаходяться на території України.
Фінляндія також заарештувала майже 1000 одиниць рухомого складу, які належали російським компаніям із списку санкцій Євросоюзу. У червні їх конфіскували судові пристави країни.
Оператори вирішили просити компенсацію після рішення уряду рф компенсувати втрати власникам вантажівок, заарештованих в Україні. У жовтні уряд вирішив виділити $12 млн автомобільним перевізникам, які працюють на міжнародних маршрутах, як компенсацію за незаконно вилучені транспортні засоби.
Загалом на території України конфісковано або досі залишаються затриманими 139 російських вантажівок і 128 напівпричепів.
Оператори виходять із середньої вартості вагона в $15 000. Новий або випущений нещодавно вантажний вагон коштує близько $30 000.
При цьому експерти зазначають, що дефіциту вагонів у росії зараз немає, тому грошова компенсація операторам не є необхідною. Тому ймовірність надання грошової компенсації у 2022 році є невисокою, оскільки кошти для цього не закладено у бюджеті рф.
Бекграунд. Нагадаємо: «Укрзалізниця» та Deutsche Bahn підписали меморандум про довгострокову співпрацю у відбудові «УЗ».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].