WSJ: кораблі, пов’язані з найбільшим російським експортером зерна, перевозили вкрадене українське зерно

WSJ: кораблі, пов’язані з найбільшим російським експортером зерна, перевозили вкрадене українське зерно

Схема “відмивання зерна” включає навантаження на малі судна, а потім перевантаження в морі на великі і змішування з російським зерном

WSJ: кораблі, пов’язані з найбільшим російським експортером зерна, перевозили вкрадене українське зерно
фото DR

Згідно з розслідуванням The Wall Street Journal, судна, пов’язані з найбільшим російським зернотрейдером, відправляли тисячі тонн вкраденого українського зерна світовим покупцям, використовуючи складну систему фідерних суден і плавучих кранів.

Джерело: The Wall Street Journal

Деталі. Згідно з документами, перевіреними компанією, кораблі пов’язані через управління або власність з компаніями, контрольованими російським бізнесменом Петром Ходикіним, який, у свою чергу, володіє ТОВ «Торговий дім РиФ», найбільшим експортером зерна в країні та великим гравцем на світових ринках зерна.

WSJ раніше повідомляв про широкомасштабну крадіжку зерна в окупованій росією Україні, включно з детальним описом складної системи, за допомогою якої контрабандисти таємно вивозили великі обсяги вкраденого зерна з окупованих ферм на сході України до Криму.

Наступний крок у процесі контрабанди: переміщення вкраденого українського зерна з Криму до світових покупців.

Згідно з розслідуванням WSJ, флот невеликих суден переправляє контрабанду зерна, як правило, з порту Севастополя, до великих вантажних суден, які чекають у морі, куди вони переправляють свої вантажі за допомогою суден, обладнаних кранами. Потім ті більші кораблі відпливають до віддалених портів.

Такі морські перевезення можуть приховати справжнє походження вантажів із суден, яких покупці могли б уникати, якби підозрювали, що зерно вкрадене росією з України.

Трансфери дозволяють уникнути заходу в Севастополь великим контейнеровозам, які легко розпізнати в порту або по супутникових знімках. Іноді вкрадене українське зерно змішують із російським, щоб ще більше приховати походження вантажу.

«Це відмивання пшениці, – сказав Йорук Ісік, голова стамбульської незалежної консалтингової компанії Bosphorus Observer, яка займається відстеженням суден. – Вони дуже ускладнили відстеження».

Завдяки даним транспондерам та супутниковим знімкам видання зібрало переконливий кейс за участю невеликого російського суховантажного судна «М. Андрєєв», перевалочного судна Petra II та великого зерновоза Emmakris II.

Перевантаження зі змішуванням з ячменем російського походження, доставленим на зерновоз ще одним суховантажним судом, відбулося в Керченській протоці, після чого Emmakris II виставив пункт призначення порт в Іраку – але, схоже, розвантажився десь іще.

WSJ знайшла зв'язки і Petra II, і Emmakris II з найбільшим російським зернотрейдером – ТД «Риф» Петра Ходикіна. Між ними опинилися дві дубайські компанії – MCF Shipping DMCC та GTCS Trading DMCC. Останню вдалося знайти у матеріалах Московського арбітражного суду, де Ходикін був зазначений її бенефіціаром.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло