FT: бути власником електромобіля зараз дешевше, ніж авто з бензиновим чи дизельним двигуном
Лише в деяких країнах Європи все ще «виграють» традиційні авто

Різке зростання вартості палива на ринку США, що спостерігалося навесні цього року, дало поштовх зростанню попиту на електромобілі, оскільки більша вартість самої машини компенсувалася нижчими витратами на експлуатацію.
За даними дослідження LeasePlan, у більшості країн Європи мати електромобіль теж стало вигідніше, ніж машину з ДВЗ, що заправляється бензином або дизельним паливом.
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
Джерело. Про це пише Financial Times із посиланням на дані лізингової компанії LeasePlan.
Компанія проаналізувала витрати на експлуатацію парку з 1,9 млн транспортних засобів у 22 країнах Європи.
Розрахунки проводилися, виходячи з тривалості терміну експлуатації не більше чотирьох років при середньорічному пробігу 30 000 км, а ціни порівнювалися на 3000 автомобілів 132 моделей.
Як пояснили автори дослідження, вартість володіння популярними в Європі сімейними транспортними засобами типу Ford Kuga (ДВЗ) та Skoda Enyaq (електромобіль) виявилася однаковою в 19 з 22 країн регіону або була нижчою на користь електромобіля.
Лише Польща, Італія та Чехія поки що не є сприятливими для переходу на електромобіль країнами, оскільки тут експлуатація машини з ДВЗ все ще вигідніша.
Більш компактні моделі у Великій Британії та Франції демонструють вигоду від переходу на електротягу в розмірі від кількох десятків до півтори сотні євро на місяць.
Однак витрати на зарядку електромобілів у різних країнах Європи ще суттєво відрізняються. Автори дослідження виходили з моделі поведінки споживачів, згідно з якою ті 65% часу заряджають електромобіль вдома від побутової електромережі, 20% на роботі та лише 15% часу на потужних швидкісних станціях, де ця процедура обходиться найдорожче.
У власників електромобілів витрати на зарядку не перевищили 15%, тоді як у випадку з машиною з дизельним двигуном частка витрат на заправку сягала 28%.
Навіть з урахуванням зростання цін на енергоносії електромобілі в Європі вигідніше експлуатувати порівняно з машинами, оснащеними ДВЗ.
У середньому витрати на утримання машини з силовою установкою будь-якого типу в Європі варіюються від 905 євро на місяць у Греції до 1313 євро на місяць у Швейцарії.
Бекграунд. Як повідомлялося, у Європі планують створити загальнонаціональну мережу зарядних станцій для електровантажівок.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.