В Британії випробували найбільший у світі пасажирський літак, що працює на водні
Одним з інвесторів цього проекту стала Amazon

Компанія ZeroAvia створила та підняла у повітря найбільший на даний момент у світі воднево-електричний пасажирський літак Dornier 228. Напередодні 19-місний двомоторний літак, оснащений прототипом воднево-електричної силової установки, здійснив 10-хвилинний політ у Великій Британії.
Джерело. Про це пише engadget.com.
Деталі. Нетривалий політ з аеропорту Котсуолд став частиною проекту HyFlyer II – програми, яка фінансується державою, яка передбачає розробку малих пасажирських літаків, більш безпечних для навколишнього середовища, ніж моделі, які сьогодні використовуються. Силова установка живиться за рахунок «стисненого газоподібного водню, що вироблявся за допомогою електролізера, який знаходиться на борту». Тестова конфігурація включала два стеки паливних осередків і літійні акумулятори, на час тесту розміщені в салоні.
Однак при комерційному користуванні передбачається кріплення джерел живлення зовні фюзеляжу, щоб забезпечити місце для пасажирів.
Крім того, на правому крилі був стандартний турбований двигун Honeywell TPE-331 для створення додаткової тяги під час зльоту, а також забезпечення «страхування» на випадок збоїв у роботі експериментальних систем.
У ZeroAvia заявляють, що мають намір сертифікувати технологію вже цього року, комерційні рейси планується виконувати до 2025 року. Компанія також працює над програмою створення силової установки на 2-5 МВт, що дозволить використовувати технологію з лайнерами, розрахованими на 90 пасажирів.
Кінцевою метою є розширення використання технології на вузькофюзеляжні літаки у наступному десятилітті. Такими є, наприклад, авіалайнери серії Boeing 737.
Відомо, що фінансування проекту здійснюється не лише за рахунок державних коштів – Amazon інвестувала у розробки із власного фонду Climate Pledge Fund, призначеного для спонсорування екобезпечних проектів.
Раніше повідомлялося, що вже у 2024 році ZeroAvia має намір організувати перші комерційні рейси літаків на водневому паливі між Лондоном та Роттердамом.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].