УЗ визнала 1,4 млрд боргу держави перед Крюківським заводом і готова взяти в управління 25% підприємства
АРМА проводить конкурс на управління часткою колишнього російського акціонера

Що сталося. АТ «Укрзалізниця» (УЗ) визнає заборгованість держави в розмірі 1,4 млрд грн перед Крюківським вагонобудівним заводом за поставлені у 2022 році 65 пасажирських вагонів і має намір разом із підприємством домагатися від Держказначейства погашення цього боргу.
Джерело. Про це повідомив голова правління УЗ Олександр Камишін на брифінгу, передає «Інтерфакс-Україна».
Деталі. «Завод має рацію: ми справді винні ці кошти. Але це не кошти «Укрзалізниці», це кошти держави», – сказав він, наголосивши, що вагони замовлялися в рамках державної програми коштом державного бюджету.
«Звісно, вони вимили свою «оборотку», їм складно і тому вони виходять у публічну площину. Ми разом із заводом просимо казначейство виплатити ці кошти, але розуміємо, що це не відбудеться одномоментно», – описав ситуацію голова правління.
За його словами, зі свого боку УЗ зробила все, що могла, регулярно приймаючи поставлену продукцію та подаючи платіжки до Держказначейства, проте у воєнний час державний бюджет сфокусовано на фінансуванні інших першочергових потреб, зокрема військових і медичних.
«Під кінець року ми змогли випросити 80 млн грн (на погашення боргу перед КВБЗ), і зараз переоформлюємо документи, щоб отримати решту коштів», – каже Камишін.
Камишін також повідомив, що «Укрзалізниця» братиме участь у конкурсі АРМА на вибір управителя заарештованим пакетом акцій КВБЗ розміром 25% його статутного капіталу. Мова йде про 25% КВБЗ, які у 2012 році придбала підконтрольна російському акціонеру Гамзалову австрійська компанія OW Capital Management.
«Це питання, швидше, до АРМА. Як і раніше, ми готові взяти цю частку в оперативне управління, і тільки-но АРМА виставить на конкурс цю частку, ми братимемо участь, і вважаю, що матимемо хорошу позицію, щоб узяти її в управління», – сказав голова правління УЗ.
КВБЗ (Полтавська обл.), найбільше українське підприємство вагонобудування, виробляє пасажирські та вантажні вагони, регіональні дизель-поїзди, швидкісні міжрегіональні потяги локомотивної тяги, запасні частини та візки для вантажних вагонів.
Бекграунд. Раніше Крюківський вагонзавод звинуватив «Укрзалізницю» у несплаті 1,4 млрд грн боргу за поставлені вагони. Через брак коштів КВБЗ не може закупити комплектуючі для держзамовлення на пасажирські вагони.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].