Виробництво автомобілів у росії обвалилося до мінімуму з часів Брежнєва

Виробництво автомобілів у росії обвалилося до мінімуму з часів Брежнєва

За темпами обвалу автопром у росії став лідером серед усіх галузей промисловості

Виробництво автомобілів у росії обвалилося до мінімуму з часів Брежнєва
фото DR

Російський автопром – одна з найбільших галузей промисловості, де кількість робочих місць становила 300 тисяч осіб, – відкотився на півстоліття у минуле. За підсумками 2022 року випуск легкових автомобілів впав на 67%, прозвітував у середу Росстат.

Джерело. Про це пише The Moscow Times.

Деталі. Вихід з країни іноземних концернів та припинення постачання компонентів паралізували виробництво по всій росії. В результаті з конвеєрів небагатьох автозаводів, що залишилися, вийшло 450 тисяч машин – мінімальна кількість з часів перших років правління Леоніда Брежнєва: так, у 1970 році СРСР випускав 344 тисячі автомобілів на рік, а в 1975-му, після запуску заводів у Горькому та Тольятті, вже 1,2 млн.

Найбільші заводи, що випускали машини перед початком війни, зупинилися і не змогли перезапустити конвеєр. Це завод у Калузі, де збирали Peugeot, Citroen, Opel та Mitsubishi; Mazda у Владивостоці, Mercedes-Benz у Підмосков'ї, Nissan та Toyota у Санкт-Петербурзі, а також калузький завод Volkswagen.

Наприкінці року збирати китайські моделі почали на колишньому заводі Renault у москві і на калінінградському майданчику «Автотор» – колись найбільшій точці зборки іномарок для російського ринку.

За темпами обвалу автопром у росії залишився однозначним лідером серед усіх галузей промисловості. «Автомобільна індустрія, схоже, стала випереджаючим індикатором стану російської економіки, оскільки найбільш швидко відреагувала на зміну економічних умов», – зазначають економісти.

Обвалилися і продажі автомобілів, а російський ринок, колись конкурент найбільшим у Європі, відкотився до рівнів 1990-х років. За рік у рф було продано 687 тисяч машин – на 1 мільйон менше, ніж 2021-го. Із 60 брендів, які були доступні російським споживачам, залишилося 14. Три з них – російські, а решта китайські.

У 2023 році LADA займе 48-50% ринку, а частка китайських марок перевищить 25%, прогнозують аналітики. Якщо відновити власне виробництво не вийде, «китайці» стануть монополістами, а їхня частка досягне 70%, вважають вони.

Бекграунд. Як повідомлялося, російський «АвтоВАЗ» вироблятиме Lada лише трьох кольорів через нестачу фарб у росії.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло