«Укрзалізниця» у березні відвантажила зернових на 15% менше за минулі місяці
Це сталося через уповільнення «зернового коридору» і посилення контролю на польському кордоні

«Укрзалізниця» (УЗ) у березні перевозить менше зернових вантажів, ніж у січні-лютому через уповільнення роботи «зернового коридору» і посилення ветеринарного контролю на польському кордоні.
Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов на нараді з учасниками ринку, передає «Інтерфакс-Україна».
«Середньодобовий обсяг навантаження зерна на УЗ у березні становить 85 000 тонн. Цей показник залишається низьким. У січні – початку лютого ми вантажили понад 100 000 тонн на добу», – констатував він.
За словами Ткачова, майже два тижні учасники ринку перебували у стані невизначеності щодо того, чи буде продовжено роботу зернового коридору.
Згідно з оперативними даними, за 22 дні березня на залізничній мережі було навантажено 1,82 млн тонн зерна. З цього обсягу – 1,76 млн тонн в експортному сполученні: 1,23 млн тонн – у напрямку портів та 535 300 тонн – у напрямку західних сухопутних залізничних переходів.
На зерно припадає 22,5% у структурі відправлень вантажів у березні.
«Зберігається співвідношення: на тонну, яку вантажимо у напрямку західних прикордонних переходів, припадає приблизно 2,5 тонни зерна, яке йде у напрямку портів», – сказав Ткачов, зазначивши, що динаміка залишається низькою.
За його словами, хорошими показниками можна вважати мільйон тонн зерна у напрямку західних прикордонних переходів та 2 млн тонн у напрямку портів. Таких показників було досягнуто попередніми місяцями у роботі «УЗ».
«На жаль, сьогодні 1,76 млн тонн, і ми відстаємо і сухопутними переходами, і портами. Але це питання не до «УЗ» – у нас є всі необхідні ресурси для збільшення потоків», – констатував Ткачов.
Він висловив сподівання, що у зв'язку із продовженням роботи «зернового коридору» перевезення зерна активізуються. Очікуються покращення і в ситуації на польському кордоні.
Бекграунд. Нещодавно в Мінінфраструктурі анонсували плани щодо розширення Чорноморської зернової ініціативи і включення до неї Миколаївського порту. Попри війну з українських портів вийшло 700 суден, зокрема з українським збіжжям. Проте експорт морем відбувався з перешкодами, зокрема, через блокування росією цього процесу.
Окрім зовнішніх чинників, на цей процес впливали й внутрішні – черги в українських портах. З огляду на те, що Україна прямує до цифровізації багатьох процесів та процедур, що відбуваються в державі, у такий спосіб можливо розв'язати проблему й з чергами в «зерновому коридорі». До того ж уже є позитивний приклад застосування цифрових технологій у цій сфері. Про кейс Louis Dreyfus Company Ukraine (LDC), яка впровадила в роботу електронну чергу в Дунайському порту, розповів Mind.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].