«УЗ» блокує 15% місячних перевезень залізної руди до комбінату в Чехії – словацький власник Запорізького залізорудного комбіната
Через це сама ж «УЗ» та експортер Криворізький залізорудний комбінат недоотримають понад $7 млн щомісячного доходу

У Словаччині заявили про можливе ускладнення або навіть зупинення транзиту українських товарів через те, що «Укрзалізниця» не погоджує плани перевезень залізної руди Словаччиною до найбільшого в Чехії металургійного підприємства.
Про це повідомила словацька холдингова компанія MINERFIN, яка звернулася з листом до української влади через дії «УЗ», передають «Українські новини».
У своєму листі словацька компанія вказує, що володіє в Україні Запорізьким залізорудним комбінатом у Дніпрорудному, а також транспортною компанією з власним парком у 1041 залізничний вагон. До активів Minerfin, a.s. також належить металургійний завод Třinecké Železárny, що є найбільшим у Чехії. Він купує руду в АТ «Криворізький залізорудний комбінат».
У квітні цього року MINERFIN, a.s. вирішила перевозити Україною залізну руду силами своєї логістичної компанії ТОВ «Мінерфін-Транс».
У такий спосіб компанія хоче замінити основного на той час перевізника руди Україною ТОВ «Транспортна компанія «Карготранслоджістік». Партнерам цієї компанії, як пишуть у MINERFIN, a.s., АТ «Укрзалізниця» передало в оренду власні вагони за неринковою ціною 450 грн за вагон на добу.
«ТОВ Мінерфін-Транс у квітні 2023 року подало до АТ «Укрзалізниця» заявки на перевезення залізної руди в об’ємі 70,4 тисяч тон. Однак надані заявки на перевезення залишаються не погодженими АТ «Укрзалізниця» до теперішнього часу», – йдеться в листі.
На сьогодні, заявляють у Minerfin, a.s., склалася ситуація, коли вантажовідправник і вантажоодержувач погодили перевезення вантажу, словацький перевізник CARGO (Budamar logistics, a.s.) погодив транзитне перевезення на території Словацької республіки, а «Укрзалізниця», без будь-яких підстав не погоджує плани перевезення залізної руди, що поставляється з українського підприємства на металургійний комбінат у Чехії.
«Таким чином, через змову посадових осіб АТ «Укрзалізниця» і приватних перевізників, які намагаються монополізувати ринок вантажних перевезень, блокується 15% місячного об’єму перевезень залізничної руди залізничним транспортом в Україні. Через вищезгадані корупційні дії державне АТ «Укрзалізниця» та експортер металургійної продукції АТ «Криворізький залізорудний комбінат» (один з основних платників податків і надходження валютної виручки в Україну) недоотримають щомісячного доходу понад $7 млн», – заявила «MINERFIN».
Окрім того, кажуть у компанії, починаючи з 1 червня, корпорація Budamar як власник оператора залізничних перевезень у Словацькій Республіці, буде вживати заходів щодо обмеження погодження перевезення вантажів, що йдуть з України територією Словацької Республіки до Європи.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].