Fitch підтвердило рейтинг «Укрзалізниці»: загроза дефолту залишається
Водночас рейтинг кредитоспроможності покращився на тлі кращих, ніж очікувалося результатів «УЗ» за перше півріччя

Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings підтвердило довгостроковий рейтинг дефолту «Укрзалізниці» на рівні «СС».
Про це йдеться у повідомленні агентства.
Зазначається, що з одного боку рейтинг кредитоспроможності (Standalone Credit Profile, SCP) «Укрзалізниці» змінено з «СС» на «ссс-» на тлі кращих, ніж очікувалося результатів «УЗ» за перше півріччя 2023 року та оновленого прогнозу на весь рік.
У агентстві вказують на те, що очікуване покращення фінансового становища «Укрзалізниці» послабить тиск на ліквідність, але не зніме повністю загрози дефолту в середньостроковій перспективі. Навіть з урахуванням зовнішньої допомоги та допомоги від держави компанії не вдасться вийти на беззбитковість у 2023 році.
«Операційний прибуток у 2022 році включав у себе гранти держави в розмірі 9,7 млрд грн, без яких компанія не змогла б підтримувати прибуткову діяльність. Ліквідність набагато краща, ніж на початку 2023 року, але багато в чому це пов'язано зі збільшенням прямого боргу і зовнішньої підтримки», – додали також у Fitch.
Покращення фінансових результатів «Укрзалізниці» очікується у зв'язку з відновленням попиту на вантажні та пасажирські перевезення після їх зниження в перші місяці повномасштабного вторгнення.
За даними Fitch, «УЗ» планує у 2023 році збільшити виручку на 16% за рахунок зростання доходів від вантажоперевезень (82% операційних доходів на них). Цьому сприятиме і підвищення тарифів на них, яке відбулося минулого року.
Обсяг надходжень від пасажирських перевезень у 2023 році, як очікується, зросте на 15%.
При цьому капітальні витрати «УЗ» на 2023 рік (в основному на відновлення, ремонт і технічне обслуговування) було скорочено на 25% через повільніше, ніж очікувалося, виконання робіт. Утім, виконання і цього плану може бути переглянуто, залежно від держфінансування (близько 50% запланованого обсягу робіт).
Водночас непогашений борг «Укрзалізниці» станом на кінець липня збільшився до 42,2 млрд грн.
«Компанія погасила близько 1 млрд грн боргу за кредитними лініями, але залучила близько 4 млрд грн від Європейського банку реконструкції та розвитку. До кінця 2023 року прямий борг має збільшитися до 59 млрд грн, але не більше від спочатку очікуваних 66 млрд грн», – зазначено в повідомленні Fitch.
Згідно із підрахунками Fitch, частка LPN (євробондів) у сумі боргу «Укрзалізниці» станом на кінець липня знизилася з 85,4% (на кінець 2022 року) до 77,5%. Частка боргу в іноземній валюті, навпаки, зросла з 94,3% (на кінець 2022 року) до 96,6%. При цьому «Укрзалізниця» значно схильна до валютного ризику, оскільки отримує доходи переважно в національній валюті.
Згідно з прогнозами рейтингового агентства, співвідношення чистого скоригованого боргу до EBITDA у 2023 році становитиме 4,8x через повільне відновлення доходів.
Бекграунд. Нагадаємо: «Укрзалізниця» відтермінувала на два роки виплати на $594,9 млн за єврооблігаціям-2024.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].