Греція втридорога продала росії старі танкери для її тіньового флоту

Греція втридорога продала росії старі танкери для її тіньового флоту

Афіни продали росії близько 60 танкерів — що в 6 разів більше, ніж інші країни

This text is also available in English
Греція втридорога продала росії старі танкери для її тіньового флоту
фото Pixaby

Греція не тільки є найбільшим перевізником російської нафти, а й утричі дорожче продає росії старі танкери. Після введення санкцій росії довелося формувати свій тіньовий флот, що причинило високий попит на морський металобрухт.

Джерело. Про це йдеться у статті «Греція зірвала куш, продаючи кораблі росії» для Foreign Policy Елізабет Броу, старшої наукової співробітниці Американського інституту підприємництва.

За даними Робіна Брукса, головного економіста Інституту міжнародних фінансів, частка грецьких танкерів у морському експорті російської нафти зросла до 50% із 33% перед початком вторгнення в Україну. Але «багато грецьких судновласників вирішили, що можуть заробити ще більше на продажу суден», зазначається у статті.

З січня 2022 по серпень 2023 року Греція продала 60 танкерів (вартістю не менше $30 млн кожен, побудованих до 2010 року), наводить Броу дані компанії VesselsValue, яка відстежує угоди з кораблями. При цьому решта країн продали не більше 10 танкерів кожна. На цих операціях грецькі судновласники заробили $2,47 млрд – у п'ять разів більше, ніж норвежці, які на другому місці.

За 12 місяців до лютого 2023 року грецькі компанії продали загалом 125 танкерів, повідомляло галузеве видання TradeWinds. За перше півріччя 2023 року вони реалізували 97 танкерів (25% світового продажу) середнім віком 17 років, писала Hellenic Shipping News.

Грецька Thenamaris продала танкер Seatrust класу Aframax (80-120 тисяч тонн дедвейту) за $35 млн – у три рази дорожче, ніж купила його вісім років тому, наводить приклад Броу.

Kyklades Maritime продала супертанкер (160-320 тисяч тонн дедвейту) за $62 млн – проти $38 млн, сплачених за покупку. Ще одна грецька компанія продала чотири найстаріші свої танкери за $140 млн.

При цьому працювати росії доводиться з дедалі старішими кораблями. Середній вік танкерів з відключеними транспондерами, які займалися у II кварталі перевалкою нафти з борту на борт в ексклюзивній економічній зоні росії, становив 23 роки.

Бекграунд. Раніше ЗМІ писали, що росія знайшла спосіб обходити нафтову «стелю» в $60 за барель.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло