Philip Morris відновила свою частку на українському ринку до 24% після її падіння до 14%
Пріоритетом компанії зараз є запуск нової фабрики під Львовом, запланований на кінець березня

Тютюновий концерн Philip Morris International (PMI), частка якого на українському ринку сигарет знизилася до 14% на початку великого вторгнення, відновила її до рівня 24%.
Про це повідомляє генеральний директор «Філіп Морріс Україна» Максим Барабаш в інтерв'ю Інтерфакс-Україна.
«Після початку війни ми розпродали залишки і більше не могли виробляти продукцію в Харкові. Десь протягом двох місяців ми майже не були присутні на ринку, доки налаштовували імпорт. У цей період, за нашими підрахунками, наша частка знизилася майже до 14%», – пояснив Барабаш причини торішнього падіння.
За його словами, ситуація змінилася після налагодженого імпорту з фабрик PMI з-за кордону, а потім співробітництва з міжнародною компанією в Києві, яка виробляє продукцію під брендами PMI. Це дало змогу до кінця року повернути найважливіші позиції в портфелі, тож частка ринку компанії почала зростати, проте залишалася все ж таки набагато меншою, ніж була до війни, зазначив гендиректор.
«Зараз ми намагаємося повернути те, що мали до війни. Останні два місяці, за нашими підрахунками, продемонстрували зростання приблизно до 24%. Нам ще є над чим працювати, але динаміка позитивна – і це найважливіше», – наголосив Барабаш.
Пріоритетом компанії зараз є запуск нової фабрики під Львовом, запланований на кінець березня – початок квітня 2024 року.
Загалом характеризуючи динаміку ринку, Барабаш нагадав, що легальний ринок до війни щороку падав на 10–12%: через зростання нелегальної продукції, швидке підвищення акцизних ставок, що значно перевищувало рівень інфляції.
«У 2023 році легальний ринок продовжує скорочуватися, але значно меншими темпами, ніж торік, через часткове повернення мігрантів з-за кордону; плюс невеликий позитивний ефект має боротьба з нелегальною торгівлею – щонайменше обсяг нелегальної продукції перестав зростати», – сказав гендиректор «Філіп Морріс Україна».
Він також уточнив: якщо аналізувати цінові сегменти, то динаміка стабільна, а очікуваного можливого збільшення дешевших сегментів через те, що економічна ситуація складна, не відбулося.
«Значні зміни можуть відбутися з липня наступного року, коли більше не можна буде продавати сигарети з капсулами зі смаками. Ми оцінили, що частка цих продуктів становить 10–15%, тобто після припинення продажу таких сигарет споживач почне шукати альтернативні продукти. Також ця заборона може збільшити частку нелегального ринку, що приваблює людей не лише низькою ціною, а й забороненими в легальних продуктах смаками», – зазначив Барабаш.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].