Порти ЄС допомагають продавати понад 20% LNG, імпортованого з росії – FT
Хоча контракти на перевалку російського LNG були заборонені у Великій Британії та Нідерландах, дозволені партії російського газу регулярно перевантажуються між танкерами в Бельгії, Франції та Іспанії, перш ніж експортуються покупцям на інших континентах

Більше п'ятої частини російського зрідженого природного газу, що надходить до Європи, перенаправляється в інші частини світу, і ця практика збільшує доходи москви, незважаючи на зусилля ЄС, спрямовані на їх обмеження у відповідь на повномасштабне вторгнення в Україну.
Про це йдеться в матеріалі Financial Times.
Хоча контракти на так звану перевалку російського LNG були заборонені у Великій Британії та Нідерландах, дані за 2023 рік свідчать про те, що дозволені партії російського газу регулярно перевантажуються між танкерами в Бельгії, Франції та Іспанії, перш ніж експортуються покупцям на інших континентах.
Переміщення суден має вирішальне значення для росії, оскільки вона намагається якнайкраще використовувати свій арктичний флот. Перевалка зазвичай відбувається між російськими танкерами «льодового класу», які використовуються для перевезень між півостровом Ямал і північно-західною Європою, і звичайними танкерами для перевезення LNG, які потім прямують в інші порти, звільняючи судна «льодового класу» для повернення на північ.
Порти Бельгії, Іспанії та Франції все ще отримують значні обсяги із сибірського заводу «Ямал СПГ», найбільшими акціонерами якого є другий за величиною виробник природного газу в росії «Новатек», Китайська національна нафтогазова корпорація і французька енергетична компанія TotalEnergies.
За даними аналітичного центру «Інститут економіки енергетики та фінансового аналізу», із 17,8 млрд кубометрів російського зрідженого природного газу, що надійшли до ЄС у період із січня до вересень цього року, 21% було завантажено на судна, призначені для країн, що не є членами ЄС, зокрема Китаю, Японії та Бангладеш.
Зебрюгге в Бельгії та Монтуар-де-Бретань у Франції отримали найбільше російського LNG з усіх портів ЄС у 2023 році.
На відміну від вугілля та нафти, російський газ не потрапив під санкції ЄС, але Європейська комісія заявила, що країни-члени повинні позбутися російського викопного палива до 2027 року.
Ана-Марія Яллер-Макаревич, провідний енергетичний аналітик IEEFA, зазначила, що, хоча обсяги перевалки LNG в Європі впали після повного вторгнення росії в Україну 2022 року, вони залишаються значними й потенційно могли бути проігноровані. «ЄС не думає про це, коли говорить про заборону, – сказала вона. – Вони не беруть до уваги перевалку».
Амунд Вік, колишній державний секретар Норвегії з питань енергетики і радник консалтингової компанії Eurasia Group, сказав, що уряди ЄС опинилися у скрутному становищі. За його словами, країнам – членам ЄС буде «важко бити в барабан [проти] експорту [російського LNG] в інші країни, якщо вони самі його використовують»: «Ви побачите, як вони ходитимуть навшпиньки навколо цієї теми цієї зими».
Бекграунд. Раніше Mind писав, що акції французької Technip Energies обвалилися, коли стало відомо, що вона допомагала росії будувати завод.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].