Україна та Румунія вирішили суперечку щодо будівництва каналу, яка тривала 20 років
За словами міністра екології, Україна виконала вимоги щодо впливу будівництва каналу на довкілля

Україна та Румунія дійшли згоди щодо спірних питань, пов'язаних із облаштуванням українською стороною глибоководного суднового ходу «Дунай – Чорне море».
Джерело. Про це 16 грудня повідомив міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець.
За його словами, українська сторона виконала вимоги сусідньої держави й привела проєкт у відповідність до вимог Конвенції, яка оцінює вплив певних видів діяльності на довкілля.
«Ми виконали «домашню роботу» і здолали довгий шлях з приведення у відповідність проєкту до вимог Конвенції. Адже Україні не байдуже на добросусідські відносини та дотримання норм міжнародного права. Ми хочемо і можемо шукати спільну мову та виправляти помилки минулого», – зазначив міністр.
За його словами, Україна виконала вимоги щодо впливу будівництва каналу на довкілля.
Попри те, що транспортний проєкт реалізували й канал функціонує багато років, у Румунії залишалися занепокоєння щодо ситуації на Дунаї.
Зазначимо, що український уряд ухвалив рішення про будівництво каналу у 2003 році, що сполучить Дунай і Чорне море через гирло Бистре. Румунія виступала проти будівництва пояснюючи це тим, що такі дії загрожують довкіллю регіону.
Міждержавний спір стосовно каналу «Дунай – Чорне море», який пролягає Кілійським та Старостамбульським (Бистрим) гирлами в дельті Дунаю, тягнеться з 2004 року, відколи Україна запустила плавання каналом в експериментальному режимі.
Проти виступили Європейська комісія та Румунія, посилаючись на природоохоронний статус дельти й відсутність оцінки впливу судноплавства на довкілля.
Для вирішення суперечки у січні 2005 року на основі Конвенції Еспо була створена Комісія із запиту для формування науково обґрунтованої думки щодо можливих наслідків транскордонних впливів під час реалізації та використання каналу «Дунай – Чорне море».
Бекграунд. Як повідомлялося, Румунія допоможе Україні з експортом зерна Чорним морем. Румуни візьмуть участь у створені якірних стоянок онлайн-черги на обробку барж у порту Констанца.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].