Нафтопереробні заводи Європи нарощують закупівлі сирої нафти через зростання цін на дизпаливо та проблеми з постачанням

Нафтопереробні заводи Європи нарощують закупівлі сирої нафти через зростання цін на дизпаливо та проблеми з постачанням

За даними Bloomberg, фізичний ринок починає усвідомлювати, що перебої в Червоному морі дійсно порушують постачання, і Європі потрібно більше, ніж вона має зараз

Нафтопереробні заводи Європи нарощують закупівлі сирої нафти через зростання цін на дизпаливо та проблеми з постачанням
Фото: Рexels

Європейські нафтопереробні заводи збільшують закупівлі нафти після різкого зростання цін на дизельне паливо і перебоїв з імпортними постачаннями з Близького Сходу.

Про це пише Bloomberg.

Два ключові західноафриканські сорти, Forcados і Egina, нещодавно пропонувалися з премією понад $5 і $7 за барель порівняно з міжнародним еталоном Brent. Місяць тому вони коштували приблизно на $4 і $6 вище тієї самої позначки.

Трейдери кажуть, що ці два сорти нафти виграли завдяки високому вмісту дизельного палива й тому, що нафтові танкери, які прибувають на континент із Близького Сходу, затримуються через напади бойовиків-хуситів на судна в Червоному морі. Ця нестабільність змусила європейських нафтопереробників купувати нафту з джерел, розташованих ближче до їхніх домівок.

Європа відчуває відносний дефіцит дизельного палива, частково через перебої з постачаннями на Близькому Сході, а це означає, що переробники прагнуть переробляти більше палива із сирої нафти, щоб максимізувати прибутки. Премія, яку переробники регіону можуть отримати за виробництво дизельного палива, досягла нового чотиримісячного максимуму в $32,88 за барель у п'ятницю, згідно з даними Bloomberg.

TotalEnergies SE шукає WTI Midland, виставляючи на торги майже щодня з початку місяця в ключове цінове вікно для торгівлі нафтою в Північному морі. Ціни на американський сорт порівняно з еталоном за цей період зросли приблизно на 50 центів за барель.

Окремо, північноморський сорт Forties був підтриманий збільшенням закупівель для британського нафтопереробного заводу Grangemouth, тоді як витік на трубопроводі на нафтовому терміналі Finnart обмежує імпорт для заводу.

За словами трейдерів, активна купівля сприяє більш різкому падінню ф'ючерсів на світову нафту марки Brent. Цінова ситуація, яка свідчить про високий попит, виникає, коли короткострокові контракти коштують дорожче, ніж контракти з постачанням пізніше.

Неясно, як довго триватиме нещодавнє зростання, оскільки майбутній сезон технічного обслуговування нафтопереробних заводів може зменшити закупівлі.

За словами Джеймса Девіса, директора з короткострокових досліджень нафтового ринку FGE, ціни на нафту «вказують на обмеженість фізичного ринку зараз». Це «дещо дивно, враховуючи, що в лютому й березні ми мали б спостерігати розширення ринків нафти» напередодні ремонтних робіт на НПЗ.

Бекграунд. Раніше Mind писав, що пошкодження НПЗ в росії ставить під загрозу виконання обіцянок, зроблених у рамках угоди ОПЕК+.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло