На світовому ринку зростає дефіцит танкерів, ситуацію погіршує конфлікт у Червоному морі
У 2024 році флот має поповнитися лише двома новими супертанкерами – це найнижчий показник майже за сорок років

Лише два нових супертанкери мають поповнити флот 2024 року – це найменше поповнення майже за чотири десятиліття і приблизно на 90% нижче за середньорічний показник цього тисячоліття. Але після того, як власники все частіше почали уникати південної частини Червоного моря, брак нових потужностей починає даватися взнаки: ставки різко зросли, а тривалість рейсів збільшується.
Про це пише Bloomberg.
Торік ставки були стримані, оскільки ОПЕК та її союзники утримували нафту на ринку. Водночас широкий енергетичний перехід передбачає відмову від викопного палива, що погіршує перспективи галузі в довгостроковій перспективі. Але посилене уникнення південної частини Червоного моря збільшує тривалість торгів, які й без того стали довгими через війну росії в Україні, пише видання.
«Вплив диверсій можна спостерігати щодня в судноплавстві загалом і, я б сказав, у танкерних перевезеннях сирої нафти та продуктів зокрема, – сказав Олександр Саверис, генеральний директор Euronav NV, одного з найбільших власників «чистих» танкерів, під час телефонного дзвінка на початку цього місяця. У поєднанні з невеликою кількістю нових постачань і старінням флоту, перспективи танкерів є «дуже позитивними».
Все змінилося минулого місяця після того, як сили США й Великої Британії бомбардували Ємен, намагаючись припинити інциденти. Однак військове втручання не зупинило хуситів, а навпаки, призвело до того, що багато хто з найбільших світових власників танкерів залишилися осторонь.
«Ситуація на ринку танкерів, зокрема, для перевезення сирої нафти, є напруженою», – сказав Енріко Палья, менеджер із досліджень компанії Banchero Costa, що надає послуги з морських перевезень. У майбутньому вона «буде ще більш напруженою».
Дефіцит танкерів виникає на тлі зниження ефективності світового флоту. На додаток до того, що багато суден плавають навколо Південної Африки замість Червоного моря та Суецького каналу, збільшення «темного» флоту означає, що багато суден доступні лише для певних клієнтів.
Судноплавство, як відомо, переживає буми й спади. У 2020 році, коли нафтотрейдери зберігали нафту в морі на будь-якому судні, яке могли знайти, середній заробіток зріс приблизно до $100 000 на день, перш ніж подальше скорочення видобутку Організацією країн-експортерів нафти та її союзниками призвело до багаторічного падіння.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що Єменські хусити атакували судно США в Червоному морі.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].