Експорт зерна українським коридором без участі росії за 7 місяців перевершив річні обсяги перевезень Чорноморської ініціативи

Експорт зерна українським коридором без участі росії за 7 місяців перевершив річні обсяги перевезень Чорноморської ініціативи

Українським коридором за 7 місяців експортовано 34 млн тонн вантажів

Експорт зерна українським коридором без участі росії за 7 місяців перевершив річні обсяги перевезень Чорноморської ініціативи
Фото: depositphotos.com

За 7 місяців роботи українським морським коридором, створеним після виходу рф із «зернової угоди», було експортовано 33,8 млн тонн вантажів. Це більше, ніж було експортовано за рік роботи Зернової ініціативи.

Про це повідомив віцепрем'єр-міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

З початку відкриття коридору в серпні 2023 року ним пройшло 1140 суден, які експортували 33,8 млн тонн вантажів до 40 країн світу. З них 23,1 млн тонн – продукція українських аграріїв.

Наразі на підхід до портів Одеса, Чорноморськ та Південний очікують 150 суден, які мають експортувати майже 5 млн тонн вантажів.

«Можемо говорити, що ми вийшли майже на довоєнні обсяги експорту з портів Великої Одеси», – сказав віцепрем'єр, додавши, що Україна запровадила ефективніший логістичний шлях без участі рф, продовжуючи бути гарантом продовольчої безпеки.

Бекграунд.  У серпні, після виходу рф із «зернової угоди», Україна запропонувала судновласникам новий морський маршрут вздовж східного берега Чорного моря.

При цьому логістичні витрати на експорт агропродукції до портів Великої Одеси торік зменшилися проти 2022 року на 33%, до румунського порту Констанца через порти Дунаю – на 40%, до польських портів Гданськ і Гдиня – на 42%. 

Зменшення вартості експортної логістики частково пов'язане зі зменшенням попиту через роботу «зернового коридору» до липня 2023 року, що призвело до скорочення запасів, а також із поліпшенням роботи річкових портів на Дунаї та європейських «коридорів солідарності».

У січні 2024 року морські порти Одеської області вперше за останні два роки випередили за рентабельністю експорту румунський порт Констанца й польський Гданськ. 

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло