Прибуток російської вугільної галузі обвалився в 15 разів – статистика
Відрізані санкціями від західних ринків російські вугільні компанії стрімко втрачають покупців й у країнах, які Кремль називає «дружніми»

Російська вугільна галузь стрімко наближається до важкої кризи. Як повідомив Росстат, у січні – квітні сальдований прибуток у секторі «видобування вугілля» впав на 93%, або майже в 15 разів.
Джерело. Про це пише The Moscow Times.
Менше половини компаній галузі завершили у плюсі перші чотири місяці 2024 року, хоча рік тому таких було дві третини, а їхній сумарний фінансовий результат скоротився втричі – до 72 млрд рублів.
Кожна друга компанія, згідно з офіційною статистикою, стала збитковою (52,4%). У результаті сальдований прибуток вугільників за січень – квітень становив лише 14,3 млрд рублів – майже на 200 млрд менше, ніж за той самий період роком раніше.
Відрізані санкціями від західних ринків вугільні компанії стрімко втрачають покупців у країнах, які Кремль називає «дружніми».
За підсумками І кварталу експорт російського вугілля просів на 13%, а в березні спад сягав 17%, підрахували експерти Центру цінових індексів (ЦЦІ) Газпромбанку.
Ціни на російське вугілля обвалилися до 3-річного мінімуму: $95 за тонну в портах Далекого Сходу (-6% з початку року), $72 за тонну в Тамані (-13% з початку року) і лише $61 у портах Балтійського моря (-14%).
Індія, на яку припадає приблизно третина російського вугільного експорту, за березень – травень скоротила закупівлі на 22%, до 6,76 млн тонн, згідно з підрахунками консалтингової компанії Bigmint. Також впав експорт до Туреччини, Південної Кореї та Японії, зазначали експерти ЦЦІ.
Проблем вугільним компаніям додав Китай: найбільший покупець російської сировини ввів імпортне мито на вугілля, яке не поширюється на інших постачальників – Індонезію та Австралію, що входять зону вільної торгівлі з КНР.
У той час як доходи вугільників падають, витрати лише зростають. Собівартість вугілля зросла на 30%, оскільки збільшилися витрати на імпортне обладнання, тарифи на залізничні перевезення, вартість оренди вагонів, перевалки в портах, фрахту та страховки морських суден.
Бекграунд. Нагадаємо: у травні Австралія відмовилася надати Україні 80 тис. тонн вугілля для подолання енергетичної кризи. В уряді країни зазначили, що надають достатньо військової допомоги, а вугілля є і в інших країн.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].