Інформаційна війна: російський фейк, що Олена Зеленська купила Bugatti, розлетівся мільйонами поширень
Брудна кампанія росіян спрямована на американських виборців напередодні президентських виборів

Мережа російських сайтів, що маскуються під американські видання, поширює фейки, створені штучним інтелектом, щоб вплинути на виборців напередодні президентських виборів у США.
Джерело. Відповідний аналіз зробило видання ВВС.
Один із ключових гравців у цій кампанії дезінформації – колишній американський поліцейський, який переїхав із Флориди до москви.
На маловідомому французькому сайті з’явилася новина, що Олена Зеленська, дружина президента України, нібито купила унікальний спорткар Bugatti Tourbillon за 4,5 млн євро під час візиту до Парижа на ювілей висадки союзників у Нормандії у червні 2024 року – на гроші, отримані Україною за програмою американської військової допомоги.
Експерти швидко викрили, що це фейк. Вони звернули увагу на помилки у викладеному в інтернеті рахунку за покупку, яке з'явилося тільки в дивно змонтованому, можливо навіть згенерованому відео.
Компанія Bugatti виступила з різким спростуванням, назвавши новину фейковою, а її паризький дилерський центр пригрозив судовим позовом людям, які стоять за цією вигаданою історією.
Але на той час фейк уже встиг завіруситися, інфлюенсери підхопили фальшивку та рознесли її інтернетом.
Посилання, яке опублікував у твіттері (X) проросійський прихильник Дональда Трампа Джексон Хінкл, побачили понад 6,5 млн людей. Декілька інших акаунтів поширили цю історію серед мільйонів інших користувачів X – її побачили не менше 12 млн користувачів.
Здавалося, що кампанія спрямована проти української влади. Але нове розслідування BBC Verify показало, що ця кампанія має нову мету – американські виборці.
Подібні вигадані історії, які відстежила BBC, покликані вплинути на виборців у США та посіяти недовіру в суспільстві напередодні президентських виборів у листопаді.
Одні фейки не мали успіху, але іншими поділилися інфлюенсери та члени Конгресу США.
Історія з Bugatti стосувалася кількох важливих тем української повістки: корупції в Україні та витрат США на допомогу Києву.
Бекграунд. Як писав Mind у рубриці «Книжка тижня», Володимир Солонько досліджував поширення дезінформації кілька років. Результатом стала книжка «Інфодемія. Зброя дезінформації у вірусну епоху», де він докладно описав вірусне поширення дезінформації під час пандемії коронавірусу й повномасштабного вторгнення росії в Україну. Детальніше про це – за посиланням.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].