Що робити, якщо викрали авто: інструкція від страхової компанії
Як правильно діяти в разі викрадення авто, щоб отримати страхову компенсацію?

Крадіжка автомобіля – це жахлива подія, яка, на жаль, трапляється в сучасному світі. За даними МВС України, за 2023 рік було викрадено 1 278 авто. Гарна новина – кількість викрадень авто знизилась проти 2022 року. Фактично це означає, що статистика викрадень повернулася на довоєнний рівень. Водночас географія автокрадіжок розширилась – викрадення відбуваються й поза межами України. Так, у Європі автівки з українськими номерами також привертають увагу злодіїв, і згідно з офіційними даними найбільш бажаним «трофеєм» за кордоном є дорогі та нові машини.
За статистикою, наданою СК «Експрес Страхування», на ризик викрадення припадає до 1% від всіх страхових подій за договорами КАСКО.
Mind звернувся до експерта – Тетяни Щучьєвої, Генерального директора страхової компанії «Експрес Страхування», щоб разом розібратися, що робити у разі викрадення авто для отримання страхової виплати.
«Викрадення авто – неабиякий стрес. Однак у випадку, коли автомобіль має захист від викрадення за договором КАСКО, клієнт психологічно та фінансово вже не на самоті з ситуацією», – підкреслює Тетяна Щучьєва.
Щойно ви виявили, що автомобіль зник, перше, що потрібно зробити, – зателефонувати до поліції та страхової компанії. Представники правоохоронних органів виїдуть на місце пригоди, зафіксують подію та оформлять всі необхідні документи. Також важливо перевірити, чи не забрав ваш автомобіль евакуатор, – такі випадки теж трапляються.
«На практиці звернень до нашої СК, на щастя, кожне третє повідомлення про викрадення було пов’язане саме з евакуацією авто службами міста за порушення правил паркування», – зауважила Тетяна Щучьєва.
Наступний крок – подати письмове повідомлення про подію до страхової компанії, надавши всі необхідні документи, передбачені договором. Також потрібно передати страховику обидва комплекти ключів та оригінал техпаспорту. Іноді, щоправда, один комплект ключів забирає слідчий.
Після цього страхова компанія розпочинає роботу з розслідуванням факту викрадення, для чого обов’язково буде звертатись до правоохоронних органів та долучати службу безпеки.

Фото: depositphotos
«Наша статистика говорить про те, що ймовірність знаходження автомобіля в перші 3–4 дні після викрадення за умови спільних пошукових заходів дуже висока. Якщо ж автомобіль не буде знайдений, у встановлений в договорі строк та за наявних документів для виплати ми розпочинаємо виплатний процес», – говорить Тетяна Щучьєва.
В СК «Експрес Страхування» виплата компенсації здійснюється у два етапи: спочатку 30% – відразу після порушення кримінальної справи та внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань, а решта 70% – після закінчення досудового слідства, але не пізніше ніж через 90 днів з дати початку розслідування.
Якщо автомобіль знайдуть, клієнт має повернути отриману компенсацію до страхової компанії або передати їй знайдений транспортний засіб. Якщо автомобіль знайдуть і він буде пошкоджений, справу про угон закривають, натомість відкривають нову справу щодо протиправних дій третіх осіб.
«Далі відбувається класичне врегулювання: запити в поліцію, погодження рахунку СТО, виплата та відновлювальний ремонт. Ми не залишаємо наших клієнтів сам на сам на жодному етапі врегулювання страхового випадку, будь то викрадення автомобіля чи його відновлення після пошкоджень, які були виявлені після його повернення. Наші аварійні комісари постійно на зв’язку, супроводжують клієнтів, підтримують та готові допомогти на всіх етапах процесу врегулювання», – зазначає Тетяна Щучьєва.
Нагадаємо, раніше ми вже отримали відповіді від експерта СК «Експрес Страхування» на такі запитання:
- Не тільки покриття збитків: чим ще страхова компанія може допомогти клієнтам?
- Ремонт після ДТП: що важливо знати про огляд авто?
- Як захистити своє авто від воєнних ризиків?
- Що таке франшиза і як вона використовується в різних видах автострахування: ОСЦПВ та КАСКО?
- Чи здійснить страховик виплату, якщо під час ДТП за кермом був не автовласник, а його родич чи друг?
- При оформленні ДТП поліція вказала водія винним, але суд вирішив інакше. Що буде із виплатою страхового відшкодування?
- Чи припиняє договір КАСКО свою дію, якщо клієнт пропустив обов’язковий платіж?
- Чи можна отримати відшкодування з КАСКО, якщо водій порушив правила дорожнього руху?
- Чи можливо отримати страхове відшкодування, якщо в автівку прилетів уламок дрона?
- Коли страхова може відмовити у виплаті за полісом КАСКО чи ОСЦПВ?
- Як швидко треба повідомити СК про страховий випадок?