Автомобілі, електроніка, продукти: Reuters назвало міжнародні компанії, які найбільше постраждають від тарифів Трампа
Деяким компаніям доведеться розглянути питання про перенесення виробництва в разі введення Сполученими Штатами мит

Президент США Дональд Трамп оголосив, що з 1 лютого може запровадити 25%-ві мита на імпорт із Канади та Мексики, внаслідок чого акції багатьох азіатських автовиробників і постачальників акумуляторів упали у вівторок, 21 лютого.
Reuters наводить перелік компаній, які можуть постраждати від мит.
АВТОВИРОБНИКИ
AUDI
Завод Audi, який належить Volkswagen, у місті Сан-Хосе-Чьяпа в Мексиці виробляє модель Q5 та забезпечує роботою понад 5000 осіб. За даними вебсайту компанії, у 2023 році завод зібрав майже 176 000 автомобілів. Мексиканська асоціація автовиробників повідомила, що в першій половині 2024 року близько 40 000 машин було експортовано до США.
BMW
На заводі BMW в мексиканському місті Сан-Луїс-Потосі виготовляються моделі 3-ї серії, купе 2-ї серії та M2. За даними автовиробника, майже весь обсяг продукції, що виробляється тут, постачається в США та інші країни світу. З 2027 року на заводі випускатиметься повністю електрична модельна лінійка Neue Klasse.
BYD
Китайський виробник електромобілів BYD був у пошуку майданчика для будівництва заводу в Мексиці, але неодноразово повідомляв, що завод працюватиме на внутрішній китайський ринок, а не вироблятиме автомобілі для продажу в США.
HONDA MOTOR
Honda Motor постачає 80% виробленої в Мексиці продукції на ринок США. Операційний директор Сіндзі Аояма попередив у листопаді, що компанії доведеться розглянути питання про перенесення виробництва в разі введення США мит на імпорт автомобілів із Мексики.
JAC MOTORS
Китайська JAC Motors із 2017 року має спільне підприємство в Мексиці з Giant Motors зі збирання автомобілів марки JAC. Компанія SAMG, що належить SAIC, у серпні оголосила про плани будівництва тут заводу.
KIA CORP
У південнокорейській Kia Corp у Мексиці є завод, який виробляє автомобілі цієї марки та невелику кількість позашляховиків Tucson для свого партнера Hyundai Motor на експорт до США.
MAZDA
Mazda повідомила, що у 2024 році виробила в Мексиці приблизно 209 000 автомобілів та експортувала близько 60% із них до США.
Глава компанії Масахіро Моро сказав у листопаді, що питання тарифів – це не та проблема, яку можуть вирішити окремі компанії, і Mazda ретельно вивчить деталі, перш ніж ухвалити рішення про кроки у відповідь.
NISSAN MOTOR
Nissan Motor виробляє моделі Sentra, Versa та Kicks для американського ринку на двох заводах у Мексиці. За перші дев'ять місяців 2024 року компанія випустила в Мексиці майже 505 000 автомобілів, але не розкрила, скільки з них було експортовано на американський ринок.
STELLANTIS
У Stellantis у Мексиці є два складальні заводи: Saltillo, де виготовляються пікапи та фургони Ram, і Toluca, де випускається позашляховик Jeep Compass.
Франко-італійська група також володіє двома складальними заводами в канадській провінції Онтаріо: Windsor, де виробляються моделі Chrysler, і Brampton, де в цей час іде переобладнання та де у 2025 планується відновити виробництво нової моделі Jeep.
TOYOTA MOTOR
Toyota Motor збирає пікап Tacoma на двох заводах у Мексиці. Компанія у 2023 році продала понад 230 000 одиниць цієї моделі у США, що становить близько 10% від загального обсягу її продажів на цьому ринку. Раніше Toyota виробляла Tacoma у США, але тепер усі вони поставляються з Мексики.
VOLKSWAGEN
Завод Volkswagen у Пуеблі – найбільше автомобілебудівне підприємство в Мексиці та один із найбільших заводів у VW Group, згідно з вебсайтом компанії. У 2023 році там було вироблено майже 350 000 автомобілів, зокрема моделі Jetta, Tiguan і Taos для експорту в США.
ПОСТАЧАЛЬНИКИ АВТОЗАПЧАСТИН
AUTOLIV
Шведська компанія Autoliv, найбільший у світі виробник подушок і ременів безпеки, повідомила, що в Мексиці на неї працює близько 15 000 співробітників, але відмовилася прокоментувати експорт у США з цього майданчика.
MICHELIN
У виробника шин Michelin є два заводи в Мексиці (у містах Керетаро й Леон) і три – у Канаді (Пікту, Бріджуотері та Вотервіллі).
YANFENG
Китайський виробник автомобільних сидінь Yanfeng Automotive Interiors уже довгий час виробляє продукцію в Мексиці, постачаючи її таким автовиробникам, як General Motors і Toyota.
ІНШІ
Серед інших виробників автокомплектовання, які мають заводи в Мексиці й обслуговують виробництво автомобілів для американського ринку, – італійські виробник шин Pirelli, виробник гальм преміумкласу Brembo та компанія Eurogroup Laminations.
Eurogroup Laminations, до клієнтів якої входить Tesla, спеціалізується на виробництві статорів і роторів – двох ключових компонентів електродвигунів і генераторів.
Tesla рекомендувала своїм китайським постачальникам відкрити заводи в Мексиці у 2023 році, перш за все щоб постачати завод компанії у Мексиці, який там планувалося побудувати.
Спочатку Tesla планувала розпочати виробництво в Мексиці на початку 2025 року, але потім перейшла до плану розширення заводу в Техасі.
ЕЛЕКТРОНІКА
FOXCONN
Найбільший у світі контрактний виробник електроніки, тайванська компанія Foxconn у співпраці з Nvidia будує в Мексиці гігантську фабрику з виробництва серверів для технологій штучного інтелекту. На початку 2025 року планується розпочати виробництво серверів із рідинним охолодженням, що містять нові та потужні мікрочипи Nvidia лінійки Blackwell.
LENOVO
Китайський виробник комп'ютерів Lenovo випускає сервери та інші продукти для центрів обробки даних на величезному майданчику в мексиканському місті Монтеррей, який компанія розширила у 2021 році. Тоді компанія повідомила, що всі її продукти для центрів обробки даних для північноамериканського ринку виробляються в Монтерреї.
LG ELECTRONICS
Південнокорейська LG Electronics виробляє на мексиканських підприємствах телевізори, побутову техніку та комплектовання для електромобілів. У листопаді компанія повідомила, що розглядає різні варіанти, включно зі змінами в торговельній політиці.
SAMSUNG ELECTRONICS
Південнокорейська Samsung Electronics виробляє телевізори та побутову техніку в Мексиці й експортує їх до США.
ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ ТА НАПОЇ
CAMPARI
Італійська Campari має три виробничі майданчики в Мексиці, головний із яких випускає текілу під брендом Espolon, та один у Канаді, де випускається канадський бренд віскі Forty Creek, йдеться в нещодавньому звіті компанії.
За даними Citi, імпорт із Мексики та Канади становить 27% від загального обсягу продажів Campari в США.
СПОЖИВЧІ ТОВАРИ
PROCTER AND GAMBLE І UNILEVER
Procter & Gamble і Unilever входять до великих виробників споживчих товарів, які можуть постраждати від мит на імпорт із Мексики, свідчать дані.
Близько 10% постачання P&G за три місяці до кінця вересня припадали на товари з Мексики, згідно з даними про імпорт ImportYeti. Близько 2% морського імпорту Unilever до Сполучених Штатів припадає на Мексику.
Ці дві компанії та інші великі представники сектору споживчих товарів, такі, як Pepsico та чипси Lay's, вклали сотні мільйонів доларів у мексиканські ланцюги постачання.
Бекграунд. Нагадаємо, Трамп оголосив про плани запровадити 25% мита на товари з Мексики та Канади. Президент США заявив, що нові мита мають припинити нелегальну міграцію та контрабанду.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].