Російська Meduza для свого проморолика використала кадри українців, які постраждали від російської агресії
На одному з рекламних зображень кампанії – фото Ярослава Базилевича, родина якого загинула під час російського удару по Львову

Нова рекламна кампанія російського видання Meduza викликала критику українських користувачів соцмереж через використання для своєї реклами зображень українських мирних жителів, які постраждали від російської агресії, пише United24 Media.
Кампанія, створена pro bono берлінським креативним агентством LURE, використала кадри після російських атак в Україні для просування репортажів Meduza.
Слогани: «Там, де закінчуються інші заголовки, починається Meduza», «у росії вас заарештували б за те, що ви поділилися цим» та інші з’явились білбордах та проекціях на знакових міських фасадах у Берліні, Лондоні, Парижі та інших містах.
Для прикладу, кампанія включає зображення зруйнованих будинків у Бородянці, жінку в скорботі в Бучі, фото Ярослава Базилевича, родина якого загинула під час російського удару по Львову.
Користувачі і критики стверджують, що це ставить під сумнів етичний бік такої кампанії, яка використовує страждання українців для просування російського медіа.
«Створюючи промо-контент для російської «Медузи», Lure Berlin використала фотографії жертв війни в Україні, щоб буквально зібрати кошти для росіян, винних у геноциді. Вони використовують наші страждання, щоб ви їх жаліли. Канібали, паразити – ці слова навряд чи підійдуть», – пише користувач соцмережі @Ukrostap на X.
«В Німеччині безкоштовно зняли рекламний ролик для Медузи про страждання росіян в екзилі, ілюструючи вибухами в Україні і стражданнями українців. Ну бо картинку зі страждання росіян нема де взяти, а емоційний ефект треба. І показують усюди, наприклад в кінотеатрах перед блокбастерами. Який цікавий месідж: поки росіяни вбивають українців співчувати треба росіянам», – пише блогерка Горгона Бобровицька.
LURE заявляє, що його кампанія була розроблена після опитування 800 людей у 90 країнах. Агентство описує цю спробу як глобальну ініціативу на підтримку свободи преси, підкреслюючи, що вся робота була виконана безкоштовно. За словами засновника та креативного директора LURE, кампанія має на меті висвітлити роль Meduza у забезпеченні незалежної журналістики, незважаючи на тиск російської влади.
Кампанія була запущена в Берліні, Лондоні, Парижі та Гельсінкі. В неї входять цифрова і друкована реклама, короткометражний фільм, складений із журналістських кадрів, а також рекламні подкасти за участю журналістів Meduza. Проект підтримали численні агентства глобальної мережі WPI.
Meduza, яка працює в еміграції після того, як її оголосили «іноземним агентом» у росії, покладається на краудфандинг для підтримки своєї діяльності.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].