Канада гальмує угоду щодо купівлі в США F-35, натомість розглядає французькі Rafale
Португалія зробила аналогічну заяву, посилаючись на непередбачуваність зовнішньої політики США

На тлі погіршення відносин з Вашингтоном Канада гальмує свою багатомільярдну угоду щодо купівлі винищувачів F-35, пише medium.com.
Новий міністр оборони Білл Блер оголосив, що країна активно розглядає альтернативи виготовленим у США літакам – незважаючи на те, що вже внесено кошти за перші 16 реактивних літаків.
Блер натякнув, що хоча початкова партія F-35 все ще може бути прийнята, Оттава зараз розглядає можливість заміни решти поставок європейськими літаками.
Серед лідерів – шведський Saab Gripen. Але на ринг виходить новий варіант: французький Rafale компанії Dassault Aviation.
Ерік Трапп'єр, генеральний директор Dassault Aviation, цього тижня підтвердив, що його компанія готова зробити пропозицію Канаді та Португалії, яка вже повністю відмовилася від своїх планів купівлі F-35.
«Ми уважно стежимо за розвитком подій, – сказав Трапп'є Le Journal du Dimanche. – Якщо Канада перегляне своє рішення, ми готові надати Rafale».
Міністр оборони Португалії Нуну Мелу зробив аналогічну заяву раніше, посилаючись на непередбачуваність зовнішньої політики США та її вплив на оборонне партнерство.
Лісабон, зіткнувшись зі старіючим флотом F-16, тепер переключив увагу виключно на винищувачі європейського виробництва.
«Нам потрібна оперативна безпека та передбачуваність, – сказав Мело. – І ми більше не впевнені, що отримаємо це від Вашингтона».
Президент Франції Еммануель Макрон місяцями закликав європейські уряди відмовитися від американської оборонної продукції. Під час виступу 16 березня Макрон сказав, що країнам, які розглядають американські системи Patriot, варто переключитися на франко-італійську систему SAMP/T, а тим, хто розглядає F-35, слід «пропонувати Rafale».
Щодо технічних характеристик, французький Rafale та американський F-35 дуже відрізняються в ціні.
Rafale спалює 1200 галонів пального на годину – це $4800. Загалом, включаючи технічне обслуговування, запчастини та персонал, загальна експлуатаційна вартість Rafale коливається від $16 500 до $20 000 на годину.
F-35A значно дорожчий у польоті. Він може споживати до 1500 галонів палива на годину, таким чином $6000 на годину йде лише на паливо.
Де він дійсно випереджає Rafale, так це в загальній вартості: F-35A коштує приголомшливі $36 000 за годину польоту, а варіанти F-35B і F-35C ще більше – від $38 000 до $41 000.
Експерти роблять висновок, що F-35 забезпечує передові можливості за високою ціною, тоді як Rafale пропонує більш економічний баланс продуктивності та економічності.
Бекграунд. Нагадаємо, нещодавно Трамп, представляючи новий винищував F-47, заявив буквально таке: «Ми продаватимемо союзникам спрощені версії літаків, бо вони скоро, можливо, перестануть бути нашими союзниками».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].